Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av staffanlind
#1454663
Jag vill varna alla som tänker installera TFT via D5T5, om något inte fungerar så får man ingen hjälp. Jag har ringt, skickat sms, skickat mail samt göra en ticket. Jag började i februari och har inte fått hjälp än, problemet jag har är att det inte går att visa oljenivån, och jag gör på rätt sätt för att visa den, får bara upp att den inte är tillgänglig.
Så jag tycker tyvärr att det är riktigt oseriöst, allt annat fungerar men jag tycker att det är viktigt att kunna kolla hur mycket olja som finns i motorn. Tacksam om det finns någon här som har en lösning.
/Staffan
av mittjagrullar
#1454791
Jag har exakt samma problem, jag köpte iofs ett instrument som tidigare ägare genomfört en tft retrofit från dom, jag trodde att det berodde på det…


Jag har iaf en v70, 2.4d 2010, 175hk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av chrippa1
#1454806
Hej. Jag har alltid fått bra hjälp av dem. Tråkigt att du råkat ut för detta. Vilken årsmodell har du? Har själv S80 2012, men har inte el-oljesticka
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1454823
Nej, bilar med enbart det kom väl senare? Tidigare hade väl bara en grovgissning (som dessutom var felinställd på tidigare årsmodeller, vilket ledde till överfyllning).
Övriga har en mekanisk sticka, om än lite dold på vissa.
av staffanlind
#1454853
Jag har en v70 2010 awd d5 automat. Mätarhuset är från en 2015 v70. Har försökt på alla sätt att få tag på d5t5, men det är omöjligt att få hjälp, efter dom har fått betalt så verkar dom fullständigt strunta i kunden.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1454860
Det är jag beredd att hålla med om dock, nu när dom blivit "stora" så struntar dom i mindre personerna.
Synd att man inte har kunskapen att göra ändringarna själv, lite frestande att göra som derank och försöka låna/få tag i SMOK istället.
Användarvisningsbild
av johnnype
#1454895
Jag har ju redan gjort ett eget program som gör alla nödvändiga (och onödiga) ändringar i CEM på 2008-2016 för att slippa använda denna firman.

Har redan TFT DIM i min bil men om det finns ett någon har ett "över" så är jag rätt sugen på att lösa detta på egenhand också men jag tänker inte plocka ut det som sitter i min bil och fungerar samt är inte så intresserad av att köpa ett för flera tusen bara för att utveckla något som jag själv inte ens behöver :P

Så här ser det ut i dagsläget, kod och allt crackad till en CEM och fyllt synligt för användaren, inget döljs. Kodcrackning verkar ta ca 8 timmar.
p3t-5.PNG
p3t-5.PNG (61.57 KiB) Visad 641 gånger
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1454986
johnnype skrev:Jag har ju redan gjort ett eget program som gör alla nödvändiga (och onödiga) ändringar i CEM på 2008-2016 för att slippa använda denna firman.

Har redan TFT DIM i min bil men om det finns ett någon har ett "över" så är jag rätt sugen på att lösa detta på egenhand också men jag tänker inte plocka ut det som sitter i min bil och fungerar samt är inte så intresserad av att köpa ett för flera tusen bara för att utveckla något som jag själv inte ens behöver Bild

Så här ser det ut i dagsläget, kod och allt crackad till en CEM och fyllt synligt för användaren, inget döljs. Kodcrackning verkar ta ca 8 timmar.
p3t-5.PNG
Spännande Bild Något du kommer gå ut med när det är färdigt/färdigare? Bild
Användarvisningsbild
av johnnype
#1455003
Jag har några som testar nu så är man lite teknisk och intresserad så är det bara att köra. Man får ju bidra till den stora vetskapen såklart eftersom jag inte har dokumenterat alla möjliga konfigurationer ännu.
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?