Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1454029
Märker att kupeflökten går när jag låser upp bilen och stannar när jag öppnar dörren.

Är det för att det är över +30 grader eller har man blåst in ny mjukvara i bilen när jag bytt AWDn igen för 4:e gången på 14.000 mil.

Bilen är ju 9 år nu. Har inte märkt detta på flera år...
#1454041
Konstigt att det har hoppat igång igen. Med det sagt så saknar jag den funktionen, den försvann nåt år efter jag köpte bilen.

Vore ju trevligt att ha möjligheten att behålla det även efter tiden gått ut.
#1454060
Jag har aldrig använt denna funktionen, med nyckellöst tar man ju bara i handtaget...
Stå och vänta på att en fläkt ska blåsa klart känns inte som något jag prioriterar.
#1454069
Tanken är att det ska hjälpa till att vädra ut de gaser som nya plastmaterial i bilen avger, speciellt när det är varmt ute. Efter sisådär fyra år är det tänkt att funktionen ska sluta fläkta, för då räknar man med att plastmaterialet inte klarar att förgifta dig längre.
#1454814
Nu är värmeböljan över och bilen fortsätter ventilera sig vid upplåsnig så det var inte värmen.

Måste vara något knas i bilen eller något som resettats så bilen tror den är nytillverkad
#1455218
Vår S80 -07 beter sig likadant så det är förmodligen som det ska. Antar att tanken är att man låser upp bilen på litet avstånd, den vädrar ur varmluften i kupén så långt den hinner tills man är framme och öppnar en dörr eller bakluckan. Finns väl en timer på den också men inte kollat hur länge den vädrar om man inte öppnar någon dörr.
#1455600
Jo jag noterade det skälet att kupefläkten kan vara designat att gå igång ibland, som det tänktes ut en gång i tiden.

Just detta motiv kan inte vara aktuellt på min s80 -07. Bara konstaterar att det är så det är idag och att det kan ha en viss poäng om än tveksam. Dock spelar det ingen roll alls och man kan nog ignorera detta beteende totalt och sova gott om nätterna… :-)

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]