Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fjulle
#1463895
MartinS skrev: mån 12 jul 2021, 09:03 Jag tycker icarsoften är ganska smidig och klarar ju det enklaste. Däremot förstår jag inte hur man kan "scanna bilen" med den, det verkar som man måste fråga varenda modul separat om det finns felkoder lagrade?
Anledningen till att jag är missnöjd med Icarsoften är att den svarar väldigt ofta med : Denna bil stöds inte av funktionen eller likn. Jag trodde i min enfald att den Icarsoft jag köpte skulle täcka samtliga Volvomodeller men icke. XC70 -15 är kanske inte en veteranbil om man säger.
av dannesk
#1463913
Fjulle skrev:
MartinS skrev: mån 12 jul 2021, 09:03 Jag tycker icarsoften är ganska smidig och klarar ju det enklaste. Däremot förstår jag inte hur man kan "scanna bilen" med den, det verkar som man måste fråga varenda modul separat om det finns felkoder lagrade?
Anledningen till att jag är missnöjd med Icarsoften är att den svarar väldigt ofta med : Denna bil stöds inte av funktionen eller likn. Jag trodde i min enfald att den Icarsoft jag köpte skulle täcka samtliga Volvomodeller men icke. XC70 -15 är kanske inte en veteranbil om man säger.
Jag kör den på min XC60 my17 utan problem och även andra nyare och äldre modeller jag testat. Nu har jag iCarsoft Vol V2.0 men det är ju samma mjukvara i dom.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1463980
Fjulle skrev:
MartinS skrev: mån 12 jul 2021, 09:03 Jag tycker icarsoften är ganska smidig och klarar ju det enklaste. Däremot förstår jag inte hur man kan "scanna bilen" med den, det verkar som man måste fråga varenda modul separat om det finns felkoder lagrade?
Anledningen till att jag är missnöjd med Icarsoften är att den svarar väldigt ofta med : Denna bil stöds inte av funktionen eller likn. Jag trodde i min enfald att den Icarsoft jag köpte skulle täcka samtliga Volvomodeller men icke. XC70 -15 är kanske inte en veteranbil om man säger.
Märkligt, jag har kört den i både V60 My13 och S60 MY08 vilka båda funkar fint, men som sagt, det är ju begränsat antal moduler som man kan styra/läsa av med iCarsoft.
Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]