Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
#1453411
Har kört Åsa-Nisse metoden själv flera gånger utan problem, men har du något exempel på en billig felkodsläsare som har funktionen så kan du väl dela med dig av en länk eller så!? :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1453477
Gillar 9v batteriet men o andra sidan även om den där enheten är dyr kan man ju sälja den en vacker dag för kanske nästan halva nypriset och då är det Hübinette så farligt dyrt. Har en dice men har faktiskt inte testat att sätta bromsen i serviceläge ännu
av Fjulle
#1453608
Vad är en BILLIG felkodsläsare?
Min kostade 1500:- och funkar sådär.
Icarsoft...jäkligt missnöjd med den.
9 voltsbatteri fungerade inte när jag bytte skivor/bromsar bak på min xc70. Fick gå upp ett snäpp i spänning till 12 volt. :bored:
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1453611
Jag har en DELPHI 2015.3. 400:- Finns senare modeller för lite mer. Köpte en gammal laptop som jag kör programet i.

Har även en OBD2 ELM327 under hundringen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


av dannesk
#1453635
Fjulle skrev:Vad är en BILLIG felkodsläsare?
Min kostade 1500:- och funkar sådär.
Icarsoft...jäkligt missnöjd med den.
9 voltsbatteri fungerade inte när jag bytte skivor/bromsar bak på min xc70. Fick gå upp ett snäpp i spänning till 12 volt. :bored:
Varför är du "jäkligt missnöjd med den"? Har en iCarsoft Vol V2.0 själv och den funkar hur bra som helst till min XC60, tyvärr bara för volvo/saab men köpte den nästan ny för 700kr så jag klagar inte. :)
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1453636
dannesk skrev:
Fjulle skrev:Vad är en BILLIG felkodsläsare?
Min kostade 1500:- och funkar sådär.
Icarsoft...jäkligt missnöjd med den.
9 voltsbatteri fungerade inte när jag bytte skivor/bromsar bak på min xc70. Fick gå upp ett snäpp i spänning till 12 volt. :bored:
Varför är du "jäkligt missnöjd med den"? Har en iCarsoft Vol V2.0 själv och den funkar hur bra som helst till min XC60, tyvärr bara för volvo/saab men köpte den nästan ny för 700kr så jag klagar inte. :)
Vart köpte du den för 700 kr?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1453799
Jag tycker icarsoften är ganska smidig och klarar ju det enklaste. Däremot förstår jag inte hur man kan "scanna bilen" med den, det verkar som man måste fråga varenda modul separat om det finns felkoder lagrade?
av dannesk
#1453810
robinb3rgsten skrev:Vart köpte du den för 700 kr?
Jag köpte den privat av en som köpt en ny som tar alla bilar.
av dannesk
#1453811
MartinS skrev:Jag tycker icarsoften är ganska smidig och klarar ju det enklaste. Däremot förstår jag inte hur man kan "scanna bilen" med den, det verkar som man måste fråga varenda modul separat om det finns felkoder lagrade?
Skanna hela bilen gör du ju under OBDII menyn, valet under Diagnostics vill jag minnas. Man behöver inte gå in på resp. modul för att få ut koderna i bilen.

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]