Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1451019
Hej,

Vi har fått ärva en xc70 från 2010, med performance/standard stereo (ingen bluetooth). Fin bil men tekniken känns väldigt omodern. Jag var intresserad av BLP-950A för att få Bluetooth, GPS och Carplay funktionerna. Performance = Det finns inga knappar för att svara eller lägga på vår ratt.

Mina frågor är då:
1- Kan man styra BLP-950A med knapparna på ratten? Inkl ”svara” och ”lägga på”?
2- Om de funkar, kan jag bara byta till en ratt med knapparna ”svara” och ”lägga på” och det funkar direkt eller måste nåt programmeras om eller nej, det kommer aldrig att funka?

Vår ratt ser ut som den på Bluepowers webbsida för BLP-950A minus ”svara” och ”lägga på” knapparna till höger. Men det finns gott om sådana rattar på bilskrot.
Länk till Bluepower: https://www.bluepower.se/sv/produkter/l ... gJE1fD_BwE

PS: Vi väntar lite med TFT-dim ;)

Tack på förhand!
Bilagor
154372424-origpic-39cdf6.jpg
154372424-origpic-39cdf6.jpg (92.42 KiB) Visad 1989 gånger
#1451866
Jag sitter själv och kikar på att köpa en V70 utan Sensus (2008-2011) och BT-streaming av musik. Den ska enligt deras hemsida stödja samtliga originalfunktioner, men om du inte har den funktionen på ratten vet jag inte hur det funkar.
Personligen reagerade jag på att den går loss på 6600:-(!)
Jag fattar att den tillåter sig att styra saker från ratten och har en massa extra funktioner också, men ska man spela musik/GPS/ringa så borde det vara betydligt billigare att köpa valfri ”iPAD” och koppla in den via AUX och ha en strömkabel inkopplad till 12V-uttaget. Borde gå att komma undan med 1-1500:-.

Vet inte om det blir stöldbegärligare dock.
Senast redigerad av 1 eleganten, redigerad totalt 0 gånger.
#1464360
Så efter ganska mycket jobb är min BLP-950a på plats men DAB+, Carplay och backkamera. Tyvärr så hittar den inga satelliter… så jag väntar på svar från Bluepowers support som har varit hjälpsamma men ganska långsamma att svara på frågor.
När det gäller just backkameran valde jag en annan modell som blir mer integrerad: https://www.amazon.se/HD-kamera-backkam ... B08NCBLFNQ . Jag satt in en led c5w fr Jula i den andra skyltbelysning för att matcha skenet.
Jag var tvungen att sätta in en relä som styrs av backljuset med 12v konstant matning från säkringsboxen under handskfacket mha en strömtjuv från Biltema: https://www.biltema.se/bil---mc/elsyste ... 2000035590 . Utan den flimrade bilden väldigt mycket.
Som många skrev så är det ändå en del jobb och manualen är inte alltid supertydlig.
Bluetooth ljudet är också ganska dåligt, måste kolla varför …
Förutom det och problemet med GPS är jag nöjd. Alla knappar funkar och den bootar ganska snabbt.
Jag kan lägga upp några bilder sen

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]