Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1452047
Nivomat dämpar inte mer än annars. Att den blir bättre beror helt enkelt på att den blir hårdare, som fjäder, inte som dämpare, när den belastas mer.
Dessutom fixar Nivomat till det nedhäng som jag får, då jag dels har husvagnen på kroken, dels har bilen lastad upp till taket med de tyngsta prylarna jag har med mig. Det är ju inte bara så att alla normalstora vagnar, och de lite större också, rullar på enbart en axel idag, de är svåra att hitta med vettig lastvikt också.

Visst kostar Nivomat pengar. Men hade det gått rimligt enkelt att lägga till Nivomat på den XC70 som vi har som saknar nivåreglering, då hade jag gladeligen betalat för det. Så mycket bättre är det för mina behov.
När jag köpte min XC70 ny var det med tanken att den skulle vara en personbil som var en så bra dragbil som möjligt. Därav backkamera, Nivomat, fyrhjulsdrift, stark diesel osv.
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]