- tor 24 jun 2021, 10:14
#1451482
Men en enaxlad vagn som häver sig tungt upp och ned på kroken så är nivåreglering helt underbart, med bara en axel använder ju vagnen bilen för att balansera sig på då en axel ju har noll stabilitet i längdriktningen. Accar du lyfter den bilen, bromsar du trycker den ned bilen via kroken.
Med en bra boggievagn som har bra balans märker man knappt någon skillnad med och utan nivåreglering, dessa effkter bli så små att det knappt märks.
Därmot uppskattar jag min nivåreglering enormt mycket när jag kör utan släp och lastar lite tungt i bagaget, då är det oslagbart för komfort och väghållning. En runda till Bordershop utan nivåregelering vill man j u inte ens tänka på.
apersson850 skrev: ↑ons 23 jun 2021, 23:32Jag har kört/dragit XC70 med och utan nivåreglering med olika släp och mitt svar är "det beror på"Vojje skrev: ↑tis 22 jun 2021, 20:39jag drar min Cabby med 225 Nm, manuell låda, utan nivåreglering... inga problem... :)Jag kan garantera att skillnaden mellan med och utan nivåreglering är dramatisk. Men det vet de som bara provat det ena ingenting om, förstås.
Men en enaxlad vagn som häver sig tungt upp och ned på kroken så är nivåreglering helt underbart, med bara en axel använder ju vagnen bilen för att balansera sig på då en axel ju har noll stabilitet i längdriktningen. Accar du lyfter den bilen, bromsar du trycker den ned bilen via kroken.
Med en bra boggievagn som har bra balans märker man knappt någon skillnad med och utan nivåreglering, dessa effkter bli så små att det knappt märks.
Därmot uppskattar jag min nivåreglering enormt mycket när jag kör utan släp och lastar lite tungt i bagaget, då är det oslagbart för komfort och väghållning. En runda till Bordershop utan nivåregelering vill man j u inte ens tänka på.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.