Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1450398
Strålkastarn (Xenon) krackelerar, spricker och ser allmänt jävlig ut. Detta hör ju tyvärr till modellen.
Är inte ännu färdig att byta ut hela strålkastaren.

Har nån lyckats slipa och lackat dem med gott resultat ?

Nåt bra tips var man kan köpa en ny strålkastare för ett rimligt pris ?
Skandix.de känner jag till.

Tack för svaren på förhand !
#1450410
Jofa20 skrev:
Steffe3 skrev: tor 17 jun 2021, 08:04 Just xenonstrålkastarna är svåra att hitta nya annat än hos Volvoåterförsäljare tyvärr.

Är man händig så är vparts på gång med utbytesglas dock.
Även till MK3 ? Har förstått att det lyckas på MK2 men inte MK3.
Yes. Dock är det ju mer meck pga limmet etc.
#1450471
Vparts säger att de kommer få in strålkastarglas till tredje generationen senare i sommar. Jag har också något krackelerade glas (inget man slipar/polerar bort) och väntar med spänning på att se vad de har tagit fram för produkt.
#1450521
sbf skrev: tor 17 jun 2021, 15:03 Vparts säger att de kommer få in strålkastarglas till tredje generationen senare i sommar. Jag har också något krackelerade glas (inget man slipar/polerar bort) och väntar med spänning på att se vad de har tagit fram för produkt.
👍👏
#1450547
Jofa20 skrev:Strålkastarn (Xenon) krackelerar, spricker och ser allmänt jävlig ut. Detta hör ju tyvärr till modellen.
Är inte ännu färdig att byta ut hela strålkastaren.

Har nån lyckats slipa och lackat dem med gott resultat ?

Nåt bra tips var man kan köpa en ny strålkastare för ett rimligt pris ?
Skandix.de känner jag till.

Tack för svaren på förhand !
Har du någon bild på krackeleringen i plastglaset för jag har då vad jag kan minnas sett en V70II med detta fenomen. Däremot de som blivit spräckta av stenskott eller att UV-skyddet/lacken på glaset "krackelerat" upp och gulnat men det kan man våtslipa/polera bort och täcka med ny 2k-klarlack.
#1450559
Det är väl så att använder man för mycket och för ofta avfettning på bilen händer det.

Jag använder i princip inte avfettning och om jag skulle göra det är jag väldigt försiktig så jag inte får det på plastdetaljer.
#1498953
Nej, tyvärr inte, har inte hört något från dom alls.

Jag köpte ett par bättre begagnade på Tradera istället. Fast det var mer för att styrningen till kurvljuset ballade ur totalt efter det kom in vatten i strålkastaren.
Fick bättre glas på köpet, så att säga. Mina tidigare var immiga på insidan efter att en xenonkonvertering gått snett (lampan ramlade ur och smälte plast, som la sig på insidan av "glaset").
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]