Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1450182
Bakluckan på min V70 2012 Drive fungerar på alla sätt utom den lilla detaljen att om jag ska stänga så måste jag ha lite fart på luckan då jag trycker på knappen för att den ska fortsätta stängningen. Inte ens då är det alltid att den "kommer igång" så den kan fullfölja stängningen. Det är i princip samma sak med öppning bara det att den aldrig öppnar mer än det första snäppet. Tar man i handtaget och öppnar och fortsätter föra upp luckan samtidigt som man trycker på "öppningsknappen" i handtaget så luckan får lite fart kan den fullfölja öppningen. Det känns inte som att motorn kärvar eller att något tar emot utan snarare som att en sensor inte fattar att luckan rör sig om det går för sakta, särskilt i vissa lägen. Har någon tips på vad som kan vara fel? Hur kommer man åt sensorer för detta? Ligger de i innertaket där luckan är fästa eller i själva luckan?

/Fredrik
#1450503
Verkar finnas både till och från chassinummer 32024, under olika artikelnummer (31299349 resp. 31298617 för höger, i detta exempel). Men det står inte hur långt fram den användes dock.

Men ja, jag kan också tycka att det borde räcka med motorns belastning när det är en elmotor. Hydraulik är inte att leka med, så där kan jag också förstå det.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]