Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1446989
På min gav styrboxen på fläktpaketet upp. Köpte ny fläkt på skroten och nollade koden så fungerade det bra sedan.
20210523_202405.jpg
20210523_202405.jpg (437.73 KiB) Visad 283 gånger
Senast redigerad av 1 pb81, redigerad totalt 0 gånger.
#1447011
Knotiz skrev:
Kopplade in Vida eftersom min ac är aningen trött.

Ca 6500hPa hade jag.
Hejsan!
Hoppar in lite på din tråd fast jag har en V60 D5 -12 men med ett problem med AC:n som jag beskriver som "lite trött" men jag vet inte om det är samma "trött" som ditt problem.
Min Ac startar inte eller om man säger kyler inte direkt när man startar bilen trots det är varmt ute men efter kanske 5-10 minuters körning så kommer det kyla och jag upplever det inte som att det kommer gradvis utan att det typ klickar till och då kommer kylan i full kapacitet.
Var det så för dig också eller så har jag ett annat problem med min AC.
MVH/Roger

Försökte googla lite och det känns som 6500 är väl högt.

Vad är maxtrycket för att ac'n ska slå till?[/quote]
#1447028
flygsfors skrev: mån 24 maj 2021, 00:09
Knotiz skrev:
Kopplade in Vida eftersom min ac är aningen trött.

Ca 6500hPa hade jag.
Hejsan!
Hoppar in lite på din tråd fast jag har en V60 D5 -12 men med ett problem med AC:n som jag beskriver som "lite trött" men jag vet inte om det är samma "trött" som ditt problem.
Min Ac startar inte eller om man säger kyler inte direkt när man startar bilen trots det är varmt ute men efter kanske 5-10 minuters körning så kommer det kyla och jag upplever det inte som att det kommer gradvis utan att det typ klickar till och då kommer kylan i full kapacitet.
Var det så för dig också eller så har jag ett annat problem med min AC.
MVH/Roger

Försökte googla lite och det känns som 6500 är väl högt.

Vad är maxtrycket för att ac'n ska slå till?
Känns ju mer som lågtrycksvakten hoppar in o hindrar start. Efter en tid när motortempen ändras så ändras även trycket och AC startar sporadiskt. Hade i ditt fall bara åkt in och gjort en enkel AC-service för 1200kr eller vad det brukar kosta. Har du inte gjort AC-service på den tidigare så är det nog hög tid med tanke på bilens ålder.
#1447301
Om det inte blir klick när AC skall igång (om du kollar om det går) så skall kompressorns centrum/nav rotera när kompressorn är aktiv, medans avstängd så är det bara remskivan för kompressorn som snurrar men navet står still.

Går inte kompressorn igång så blir det ingen kyla oavsett.

Eftersom du har fläktbekymmer så gäller det att fixa upp dem då det troligen är ev av förreglingen att AC-kompressorn aldrig startar då fungerande AC är mycket beroende av att kylfläkten snurrar igång då det är den vägen systemet gör sig av med värme - och det är mycket värme väldigt när kompressorn väl går igång...

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]