Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1445089
Ngn som vet hur man lättast demonterar samt monterar vindavvisaren (eller den sk flugfångaren) på takluckan (V70II 2016)?
Måste innertaket bort?
Min taklucka används så lite att den mögat igen och är riktigt grisig så vill ha bort den för en ordentlig rengöring alt byta helt...
#1445527
Jag har inte en V70 men kollade i VIDA och ser inte hur man ska demontera den i beskrivningarna. Måste du verkligen demontera den för att rengöra, borde vara enkelt att utföra ändå, kollade precis på min XXC60 mend panortama. Din bil är ju så pass ny att byte inte skulle behöva göras för så mkt kan inte hänt på denna tid. Du har ingen bild hur det ser ut samt vid infästningarna så kanske man kan lista ut demonteringen.
#1445528
Grejen är att rengöra på plats så blir det inte riktigt bra och dessutom ett h-e att unvika att vatten rinner ner in i bilen... sitter en skruv på varje sida av "fjädrarna" som lyfter nätet. men hur det sitter i framkant ser jag inte riktigt.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...