Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rasmus85
#1444855
Detta är egentligen lite fortsättning på tråden "Styrled, lurad av verkstad? V70 2014 D4" men rubriken blev så missvisande så jag hoppas ingen blir sur för att jag skapar en ny tråd istället.

1. Är det någon idé som hemmapulare att ge sig på att försöka byta styrväxel själv? Utan tillgång till lyft osv, endast domkraft och pallbackar.
2. Någon som har instruktioner? P.S. finns det instruktioner i Vida? Jag hittar bara reservdelsnummer osv.
3. Någon som har erfarenhet av att skicka en defekt styrväxel på reparation och vet vad det kan tänkas kosta?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1444866
Finns massor med instruktioner i VIDA, under tabben information, sedan "repair" och sedan en underkategori som passar, bland annat byte, reparation, etc.
av rasmus85
#1444870
Tack! Hittade nu! Jag letade som bara den förra gången (första gången jag körde Vida) men jag tror inte alla knappar fanns där då (eller var klickbara). Det finns vissa nackdelar med att ha ett program som enbart går att köra i tidernas sämsta webläsare, om man säger så.
av rasmus85
#1445143
nån som kan tipsa om en bra pålitlig verkstad i norra sthlm / Uppsala? (behöver kvitto).
Mekomomen säljer förövrigt renoverade styrväxlar. Någon som vet vilket företag som anltar?

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]