Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oljebolaget
#1444307
Märkte idag att ena skärmbreddaren har släppt lite. Har läst runt lite i forumet och det verkar som att detta är normalt på dessa då de är påklistrade med dubbelhäftande tejp.

Jag hittade dock ingen konkret lösning mer än att byta plasten hos Volvo. Har ni några förslag?
av Oljebolaget
#1444360
borstarmicke skrev: ons 05 maj 2021, 22:37 Värma o lossa, köpa en rulle 3M dubbelhäftande tejp, göra rent och återmontera?

Om Volvo inte tar på sig det då vill säga... ;)
Låter intressant, är detta något som Volvo brukar göra? Även om fabriksgarantin inte gäller längre.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1444621
bduren skrev: tor 06 maj 2021, 19:23 Passa på att kolla rostiga gångjärn också. Fick bytt både vänster och höger nedre gångjärn i framdörrarna.
Missat att ge gångjärnen en droppe olja a 0.01 öre på hösten :-D :P :-o då slipper man sådana operationer.
av William85
#1444627
Kör för tillfället runt med silvertejpad passagerardörr efter att min provisoriska omtejpning av dörrplasten släppt efter 2 år. Förarsidan verkar snart släppa igen också. Övrig plast sitter pepparpeppar bra.

Jag ska ge omtejpning en ny chans innan jag tar till farmarskruv som jag såg på en XC70 på stan :P
av dannesk
#1444635
Om plasten släppt kolla med Volvo ÅF om de tar ommontage/byte på goodwill annars skaffa stakt 3M dubbelhäftande tejp och montera om dom efter noggrann rengöring . Använd inte nån typ Biltema tejp eller silvertejp utan gör jobbet riktigt på engång.
Användarvisningsbild
av bduren
#1444640
VolvoB20 skrev:
bduren skrev: tor 06 maj 2021, 19:23 Passa på att kolla rostiga gångjärn också. Fick bytt både vänster och höger nedre gångjärn i framdörrarna.
Missat att ge gångjärnen en droppe olja a 0.01 öre på hösten :-D Bild :-o då slipper man sådana operationer.
Ja. Tog över den i augusti 2020.


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]