Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1441472
Har kollat in Stefan Bergmans video där han spolar sin V70 från 2016. Undrar bara om det är likadant på min 2010:a?
Att slangen ska kopplas på nedre anslutningen på kylaren?
Såg en på youtube med en xc60 som istället lossade andra änden av slangen o trädde i en slang i den för att slippa demontera prylar runt oljekylaren.

Köpte en 2m slang för 40:- på Bauhaus med 12mm innerdiameter istället för Volvos för 1041:- 🤯🤯🤯
#1441799
Har idag sköljt lådan och kan meddela att det är den nedre anslutningen som gäller även på min 2010:a.

Dock satt kopplingen för jävligt så jag valde efter att kämpat en bra stund att koppla loss andra änden av slangen där den går in i botten på lådan.
Där satt den bara med en vanlig skruv för 7 lr 8mm hylsa och bara att dra rakt ut sen. Trädde 12mm (innerdiameter) slangen på plasthylsan i änden av returslangen, passade perfekt.

Mycket smidigare på detta sätt då man slipper demontera en bredare gummislang som annars sitter i vägen.
Hade en 2m lång slang vilket passade bra då jag ställde tomdunken till oljan som pumpades ur på en pall bredvid vänster framskärm så jag enkelt kunde hålla koll på när det kom bubblor i slangen.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]