Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av staffanlind
#1439713
Hej, jag undrar hur och om det går att få ett relä att slå till när generatorn börjar att ladda. Hur kopplar man i så fall? Bilen är en V70 2010 D5 Awd.
Mvh Staffan
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1439747
Kommer du kunna stänga av dom då när halvljuset är på, om det är generatorn som styr?

Annars går det ju att fortsätta styra med dimljusknappen, inget av sätten skulle (bör) gå igenom besiktningen.

Finns beskrivning på V70II owners på facebook annars, om hur man gör en som rent funktionellt blir laglig (även om det inte är det rent tekniskt).

Jag hoppas på att få mitt att fungera på rätt sätt med automatik vilken dag som helst, om tullen släpper mitt paket
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1439778
Hittade en snubbe i Ryssland (förstås) som har en enhet man kopplar in vid ljusvredet som är tänkt att sköta ljuset på automatik via ljussensorn (när panelen dimmas/tänds).

Inte helt 100, men det borde vara tillräckligt för en som är medveten om det.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1439857
https://www.drive2.ru/users/verters/ Där är hans profil, dock svarar han på ryska, så Google Translate är din vän (om du inte kan ryska förstås).

Kan ju dock inte säga om det är fritt fram att beställa ännu dock, eftersom min inte har kommit fram ännu för test (beställde innan nyår..., men det är posten i Ryssland som varit långsam, inte han).
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]