Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dyngove
#1439272
Jag håller på och kopplar in bas och slutsteg i min v70 men hittar inget lämpligt ställe att stjäla ström till omvandlare lite smidigt. Är det någon här som har koll på var det enklaste stället att ta 12v till plus och remote är?
#1439356
apersson850 skrev: lör 03 apr 2021, 20:53 Var har du satt grejorna?
Steget sitter i skuffen, omvandlaren under golvet vid passagerarsätet. Testade att dra ström direkt från batteriet till remote och 12v på omvandlaren men fick inget ljud från lådan så ska kika lite på sot kablage och se om det kan underlätta något, vet inte vad jag ska göra annars då steget hoppar igång, jag har mätt på kablarna jag har snott signal av och det är rätt, så jag har gjort något fel med omvandlaren nånstans och har ingen större lust att lägga mer tid på felsökning där.
#1439506
Vid högerfoten på passagersidan finns ett stort kontaktstycke, där finns remote som följer on off på stereon. Kan se om jag hinner kolla på min bil imorgon men annars kan du mäta fram det där. Jag drog in kabel genom torpedväggen på passagersidan, finns bra förberett. Se om du hittar min tråd, lite bilder där.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]