Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dyngove
#1438583
Min bil varnade ett tag sen för låg kylvätskenivå så jag stannade till på biltema och köpte deras blå kylarvätska och fyllde på med, jag har fått göra det 3 gånger sen jag köpte bilen i början av december, sammanlagt har det blivit 0.5L koncentrerad glykol jag har hällt i. Nu har nivån inte sjunkit på ett tag så jag har börjat noja över att den glykolen har skurit sig med den som var i och bildat klumpar så jag tänkte lossa anslutningar och blåsa ur så mycket som möjligt med vattenslang och hälla i nytt. Går det att göra som man gör på 940 o liknande att bara tappa ur och slå i ny vätska, klämma på lite slangar för att provocera bort luftbubblor och köra på eller är det något särskilt man ska tänka på?
av Rolle85
#1438595
Jag bytte på min för en tid sedan. Är en tappkran framför vänster framhjul. Sen hällde jag på nytt i behållaren bara
av Dyngove
#1438625
Rolle85 skrev: tis 30 mar 2021, 22:08 Jag bytte på min för en tid sedan. Är en tappkran framför vänster framhjul. Sen hällde jag på nytt i behållaren bara
Okej, tack för svar :)
av Rolle85
#1439025
När du hällt på så kan du sätta på locket lite lätt så att eventuell luft kan passera ut
av Dyngove
#1439476
Rolle85 skrev: fre 02 apr 2021, 10:29 När du hällt på så kan du sätta på locket lite lätt så att eventuell luft kan passera ut
Är det inte självavluftande på dom? Har för mig att min v60 hade så.
av Rolle85
#1439573
fyll på, skriva på locket lite lätt vara och låt motorn gå, det kan då komma ut nån liten luftbubbla

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]