Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ludde97
#1437671
Hej har en V70 d5 2009
Var ute o körde o när jag nästan va hemma så dog bilen men starta efter några försök igen, körde sen in den i verkstaden koppla upp felökingsprogramet. Inga felkoder förutom på 3 glödstift. Gasa sen till kanse 4k varv o släppte gasen så dig bilen o den vägrar starta nu...
Bränslepump i tank går o diesel kommer fram till högtryckspumpen men vägrar ändå att starta och inga nya felkoder, tips uppskattas mvh
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1437672
Bränslefiltret?
av raunoa1
#1437801
Som sagt kolla filtret är det fullt med skit då spelar det ingen roll hur mycket tryck som kommer dit det som räknas är efter filtret.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
av raunoa1
#1437965
Jag har själv en v70d5 och filtret sitter ju höger bak och om det inte kommer rätt tryck från filtret till motor då startar de inte eller har du ett annat problem men ett filter kostar inte mycket så iallafall byt det och och prova sen men glöm inte att fylla filtret innan du sätter ditt det.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
av Ludde97
#1439672
Högtryckspumpen sitter efter diselfiltert, förstår inte varför du försöker ”hjälpa” nån när du uppenbarligen inte har mycket koll på bilen vi snakar om eller bilar över lag
av berrabus
#1439761
Nu har jag kanske inte "mycket koll på bilen vi snakar om eller bilar över lag" men om filtret inte släpper igenom tillräckligt spelar det väl ingen roll att pumpen sitter efter filtret? Finns ju fortfarande för lite diesel att pumpa fram till spridarna.
av Ludde97
#1440066
Jo eftersom dieseln passerar igen bränslefiltret till högtryckspumpen, e där då bra med flöde och tryck vid högtryckspumpen så e där inte stopp i filtret eftersom dieseln går igen om bränslefilter för att komma till högtryckspumpen! Så som sakt säg inget o försök inte lära nån npnting om du har noll koll på bilar och motorer!!
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1440077
Jag är inte moderator i forumet, men ser att TS är ny här inne,
och troligen har missad att läsa lite "Forumsregler och Etik" innan tråden besvarades, speciellt:

§6) Behandla övriga medlemmar av forumet med respekt
och
§7) Håll inläggen relevanta för det ämne som diskuteras

"När du gjort ditt första inlägg, har du accepterat dessa enkla regler."


Övriga regler: viewtopic.php?f=53&t=2


Sen rekommenderar jag att kolla om railtrycket är över minimum vid start,
och att inte ETA/ASV har stannat i stängd läge (visuellt).
Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]