Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1438523
VolvoB20 skrev:XC70 har ju mycket större hjulhus, Jag åker 20-tum och det ser inte stort ut,
Är inte hålet i plåten lika stort? Pressverktyg är ju rätt dyra saker. Jag har alltid trott att det är samma plåt men med utvändigt monterade plastlister bara.
#1438772
Jag varken hör eller märker/känner att det tar i någonstans. Vrider jag fullt rattutslag får jag plats med hela handen emellan hjul och skärm. Om du ska köpa kompletta hjul som jag gjorde så skadar det ju inte att prova med 245/45 först, innan du slantar upp för andra däck
av Dyngove
#1439477
bollcalle skrev: ons 31 mar 2021, 22:15 Jag varken hör eller märker/känner att det tar i någonstans. Vrider jag fullt rattutslag får jag plats med hela handen emellan hjul och skärm. Om du ska köpa kompletta hjul som jag gjorde så skadar det ju inte att prova med 245/45 först, innan du slantar upp för andra däck
Jag testar nog 245/45 då, mina fälgar är ju bara 2mm längre ut så får hoppas det fungerar :)
av Dyngove
#1440115
Jag provmonterade och körde lite igår, när man lägger en tumstock längs med fälgen så hamnar man i mitten av skärmkanten om man kollar var det möts. Blir det bekymmer om bilen fjädrar fullt eller går hjulen inåt såpass mycket då i överkant att det är lugnt? Det skulle vara rätt tråkigt om man kör på en tjälknöl i 130 och skärmarna skär upp hela däcken.
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]