Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1439067
Exakt en månad har gått efter olyckan och fortfarande inga pengar för bilen... Försäkringsbolaget skyller på bilskroten som inte har skickat in bilder. Polisen har utrett olyckan och ärendet är avslutat, fast de har inte fått begäran från försäkringsbolaget. Polisen i sin tur har skickat bilen till skroten för ca 10 dagar sen, men uppger inte vilken skrotfirma som har fått min bil. Efter mitt senaste samtal till försäkringsbolaget har de gått med på att begära ut polisens utredningsmaterial, inklusive bilderna, så att de kan värdera min bil. Under tiden paxade jag en bil med handpenning, vars ägare (en bilfirma) plötsligt har hittat ett fel och deras tekniker är sjukskriven. Mao de kan inte titta på "min" bil på de kommande veckorna, men är berädda på att återbetala handpenningen. Hmmmm Problemet är att jag blev förälskad i denna bil och jag har inga cash ännu så länge. Så vi får se, ty en annan stark kandidat har dykt upp i min bilhimmel. En jättefin lågmilad A6 2,0 Avant. Diesel-automat, nyservad och givetvis med ljus inredning. Dessutom inom en rimlig avstånd. Men jag får väl överväga, när jag har pengarna om det blir en fin MercaC-klass eller ovannämnda Audin.
#1439202
Hmmm Intressanta synpunkter som jag inte har tänkt på. Men geografiskt ser hela karusellen ut såhär. Olyckan skedde utanför Kristianstad och följdaktigen skedde/sköttes utredningen av polisen i Kristianstad. Polisens tekniska utredning ägde rum i Malmö, dit alla inblandade fordon transporterades. Folksams personsakdeutredare sitter/kan sitta i princip var som helst, men troligtvis inte i närheten av de nämnda städerna. Folksams fordonsskadereglerare, dvs tjänstemannen, sitter i ett kontor i Sundsvall. Bilskroten finns med största sannolikhet i Malmö. Sen bor jag en bit ifrån Kristianstad. Mao är det minst sex parter som ska samarbeta och informeras kors och tvärs. Är det någon som fortfarande är överraskad? För att twista till ett snäpp, så finns min blivande bil utanför Göteborg.
#1440270
Hejsan Allihopa! Må det vara så att Folksam var lite sen med ersättningen, men, utan att göra reklam för företaget, de var väldigt generösa med ersättningen. De tog hänsyn till alla aspekter av bilens utrustning och popularitet. Man kan säga mycket om just V70, men för mig sätter bilen ribban för säkerhet och kvalitet. Just det, kvalitet. Som ni ser i min signatur så jag hade olika bilar genom åren, men för mig lirar just denna V70 i den högre ligan, väl jämförbart med Audi-Merca-BMW. Ok, kvalitetsmässigt har den lite mer att önska just mot Mercan, men ändå. Eftersom jag har inte hittat en motsvarande V70 för rimlig peng, så för tillfället valde jag att köra Tyskt. Men stort tack för era värdefulla synpunkter! Kör försiktigt! Mvh Laszlo

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]