Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pieeks
#1432532
Tjena! Rätt ny på forumet , rättare bestämt för 5min sen.

V70N-MY15 behöver nya bromsar skivor samt belägg detta med elektrisk handbroms.
Blir galen utav alla alternativ, tänker ATE, Bosch,Brembo
Eller Zimmermann? Detta med knappa in regnr och hoppas på det bästa köper jag inte med mått osv.


Har mätt skivorna och jag tror fram mätte upp till 316 vent och bak 300 solid. ( vinterslask, på knäna i nåt halvdant skymmande ljus gjorde inte saken till det bättre”

Va tror ni om dessa fram? Och belägg till dessa isf?
https://www.trodo.se/bromsskiva-brembo-09-a426-11

Bekräfta detta galenskap tack :-)
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1432538
Hejsan!

När du söker efter delar till din bil kan ett litet tips vara att inte söka på V70N. Din modell är V70II. N var förra modellen. :-)

316 och 300 låter rätt!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1432541
Av de märken som radas upp är jag bekväm att beställa samtliga av de. Körde på ate nu och allt gick som en dans 💃
av pieeks
#1432568
Variosboy skrev: lör 27 feb 2021, 09:35 Hejsan!

När du söker efter delar till din bil kan ett litet tips vara att inte söka på V70N. Din modell är V70II. N var förra modellen. :-)

316 och 300 låter rätt!
Haha väl medveten, bonnapöjken som gav sig till känna bara 🙂
av KalleJ
#1432569
@pieeks

Getech.se har 20% februari rea nu. De har både Zimmermann 2500kr och Brembo 3100kr. Kör på deras Zimmerman runt om själv.
De ger dig rätt grejer på reg.nr tillskillnad mot Autodoc.
Vill man va petig så kanske ATE ceramic belägg hade varit att föredra, men det kostar dubbla priset på beläggen då.

https://www.winparts.se/bromssystem/bro ... 86193.html
Men dubbelkolla att de är rätt art.nr.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1432586
Jag har ATE Ceramic-beläggen på min V60.
Kommer garanterat bli dessa nästa gång också, dels blir det noll bromsdamm men hållbarheten verkar dessutom vara bättre än de som satt på från fabrik. Vet inte om det är typiskt för denna typen av belägg?
Original bak var sopslut vid 7000 mil, nu har jag kört 5800 med ATE och de hade vid en snabb titt vid senaste däckskiftet typ 50% kvar.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1432613
Sist jag köpte Biltemas skivor var dessa svensktillverkade

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]