Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1430679
Har en bekant som fått denna åtgärd utförd på sin XC60 och nu får han leta efter bältesbygeln nere vid sistsen medan jag har min 30cm längre upp. Detta var helt OK enl. Volvo men jag håller med honom att det var en betydlig försämring.
Bilagor
IMG_1355.JPG
IMG_1355.JPG (537.83 KiB) Visad 353 gånger
IMG_1362.JPG
IMG_1362.JPG (230.84 KiB) Visad 353 gånger
#1430682
Får ta och kolla upp de där plaststoppen igen, bilia här hade ingen koll sist och tänker just det att man monterar en till lite högre upp
#1430687
dannesk skrev:Har en bekant som fått denna åtgärd utförd på sin XC60 och nu får han leta efter bältesbygeln nere vid sistsen medan jag har min 30cm längre upp. Detta var helt OK enl. Volvo men jag håller med honom att det var en betydlig försämring.
jepp, sådär blev det på min ochså, men det går väl att trycka in en såndär plastnit el vad det är i bältet längre upp, det som stör är ju att de inet fixat sånt när de endå håller på, tar 10sec till. får väl ta det på nästa service.
#1430726
På min bil sitter den rätt vettigt ändå. Men på verkstaden, där ombyggnaden gjordes, sa de att de sätter en plastnit högre upp för de som vill ha låstungan hängande på högre höjder. De gjorde så även före den här ombyggnaden. En del klagade redan då.
#1430748
Jag fick detta monterat på min V60 idag i samband med service. Fick frågan om jag ville få det gjort och efter monteringen så hänger de nu symetrsikt på förar och passagerarstolen.
#1430802
apersson850 skrev: tor 18 feb 2021, 13:06 När Volvo köper in den ligger den närmare 70 öre, så kostnaden i det ledet hade blivit betydligt lägre. Men 70 öre gånger alla de bilarna blir också pengar.
Det var det jag menade innan. Visst kan jag hitta låstungan även om den hamnar nere vid golvet. Det var mest att det kändes inte som Volvo är speciellt premium när man bara låter låstungan trilla ned på golvet efter modden och inte vill lägga 70 öre på att behålla funktionen för föraren att den ska vara lättare att få tag i bältet.
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]