Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vilse
#1424473
Jag är här första gången vet inte om jag har hamnad rätt, om det är fel så får admin radera inlägget.
Min V 70 2016 momentum Ruckade en gång stark vid 120km/h och därefter kommer motorlampan och sköldpaddan och varvtal går inte upp. Jag kunde köra långsam till sidan. Motorn startar inga ljud. Bärgaren till volvoverkstad och där hitta man ingen felkod som passar. man vill ta ut tanken för att testa och byta bränslepump, som jag ifrågesätter och ber mom att testa den med inbygd tank. Bilen har för exakt ett år sedan haft EGR byte med precis samma "symtom" man provköra i ytterliga omgånger. Sista provkörning kommer upp oljiud i motorn und man fortsätta för att kommer in i hallen. Det smäller och sedan dess är bilen död och jag vilse. Kostnader ska bli minst 54 000 eller ny motor / men får man köra en bil i flera omgånger med en okänd fel och fortsätter när det uppkommer oljiud. Bilen har gått 18000 mil. Vad ska börja ??
Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]