Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1423727
Never endning story min värmare... jag har haft många Volvos, men denna tar fan priset!!

Min värmare startar och går som stödvärme när det är kallt och den gör sin avslutningsmanöver när man stänger av bilen, den går att starta när man parkerat och springer in och handlar, den startar på tidur när bilen varit igång hyggligt nyligen, men inte på morgonen när det är kallt. Jag hör hur den försöker starta, men sen händer det inget mer. Jag ska kolla med Vida senare idag om det finns någon felkod.

Jag har sökt runt lite här, folk skriver om cirkulationspumpen, det tror jag inte då värmaren går att köra utan att bilen är igång när den är varm och det är inget missljud någonstans.

Var är nästa steg, byta glödstift? Har en värmare med kass elektronik, testade glödstiftet i den igår, det glödde utav bara den direkt med lite 12v. Rengöra brännkammaren, fast värmaren går ju efter ytterst lite uppvärmning så den verkar ju fungera.

Sen är det väl kanske inte bortkastat och sota ur brännkammaren, hur gör man det enklast utan att förstöra något invändigt?

Jag ska även mäta tempgivarna senare idag när värmaren åker ner för fjärde gången och se om det är någon avvikelse mellan gamla och den nyare brännaren.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]