Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1422708
berrabus skrev: lör 09 jan 2021, 08:39
VolvoB20 skrev:Svart färg suger inte bara åt sig värme. Svart är också bäst på att stråla ut värme.

Har flera bilar, man känner skillnad, de med svart innertak gör att det känns betydligt varmare runt huvudet soliga sommardagar så svart är inte speciellt komfortabelt.
Har haft svart innetak i flera bilar och älskar det. Eftersom jag alltid kör med AC på har jag aldrig märkt att det skulle vara varmare i bil med svart innertak.
AC/Klima har jag i samtliga bilar. Men eftersom jag har flera bilar med olika färg på innertaket kan jag direkt jämföra mellan dem och det är skillnad.

Vad är det du älskar med svart innertak? Jag tycker det bara blir mörkt i bilen. Sen är det ju så klart praktiskt då man inte ser om det är smutsigt.
av berrabus
#1422777
VolvoB20 skrev:AC/Klima har jag i samtliga bilar. Men eftersom jag har flera bilar med olika färg på innertaket kan jag direkt jämföra mellan dem och det är skillnad.

Vad är det du älskar med svart innertak? Jag tycker det bara blir mörkt i bilen. Sen är det ju så klart praktiskt då man inte ser om det är smutsigt.
Känslan av att sitta inne i min mörka grotta och beskåda ljuset utanför.
Upplever att det är mer vilsamt att ha mörkt omkring mig i kupén när jag kör bil.

1999 när Audi TT släpptes köpte jag en sådan och den hade svart innertak och minimala sidofönster vilket förstärkte känslan ännu mer.
Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]