- fre 04 dec 2020, 14:51
#1416373
Vet inte om detta inlägg tillför något och om inte, får moderator ta bort inlägget.
Då jag haft 3x xenon x-ljus i många år på mina bilar så fick jag lite huvudbry när jag insåg att det inte gick för sig med radarn, om jag inte ville montera x-ljusen framför stötfångaren. Och det ville jag inte då det slutar med att någon backar på dom.
Det fick därför bli en ledramp, men för ljusflödets skull monterad ÖVANFÖR stötfångaren istället för i lilla grillen under stötfångaren.
Då jag har sökt men haft lite svårt att hitta info om det går att göra så utan att jag blockerar/stör radarn etc strul vill jag här bara visa att det går att sätta en ledramp mellan stötfångare och radar utan att radarn blockeras. När man står och tittar på montaget ser det klart mer slimmat ut än jag trodde och jag får ljuskällan högre placerad.
Mvh
Då jag haft 3x xenon x-ljus i många år på mina bilar så fick jag lite huvudbry när jag insåg att det inte gick för sig med radarn, om jag inte ville montera x-ljusen framför stötfångaren. Och det ville jag inte då det slutar med att någon backar på dom.
Det fick därför bli en ledramp, men för ljusflödets skull monterad ÖVANFÖR stötfångaren istället för i lilla grillen under stötfångaren.
Då jag har sökt men haft lite svårt att hitta info om det går att göra så utan att jag blockerar/stör radarn etc strul vill jag här bara visa att det går att sätta en ledramp mellan stötfångare och radar utan att radarn blockeras. När man står och tittar på montaget ser det klart mer slimmat ut än jag trodde och jag får ljuskällan högre placerad.
Mvh
-16 Volvo V70 D3 Classic Momentum
-09 Volvo V70 2.5 FT Momentum
-01 Volvo S80 2.4 I Business+
-94 Saab 9000 2,3 T CS/E
-86 Saab 9000 I
-84 Saab 900 GL
-76 BMW 525 Bavaria
-67 Opel Rekord 1900
-09 Volvo V70 2.5 FT Momentum
-01 Volvo S80 2.4 I Business+
-94 Saab 9000 2,3 T CS/E
-86 Saab 9000 I
-84 Saab 900 GL
-76 BMW 525 Bavaria
-67 Opel Rekord 1900