Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
#1415576
HansGöran skrev:Kanske beror på vem man pratar med.?
Typ så kan det vara.
Så..: Jag hade nu begärt källhänvisning med namn, telefonnummer och befattning, ring därefter upp källan och få bekräftat informationen du fått till dig , alltså att Volvocars inte backar upp ett motorbyte och varför. :-)
Användarvisningsbild
av pb81
#1415581
Ja de kan ju absolut spela stor roll vem man pratar med och hur ihärdiga de är emot Volvo. Det är bara att gå på hårt som Monza skriver, du har ju inget att förlora på det. Handlar ju om mycket pengar även om du bara får betala självrisk nu. Men du har inte gjort något fel så länge boken är stämplad som den skall, då är det ju volvo som skall se till att det fungerar. Skall ju förtusan inte behöva köpa en ny motor till en bil som bara gått 7500 mil... :mad:
av Cox
#1415594
Är väl ett signum för vea spisen, ni som är drabbade ta kontakt med någon stor biltidning, dom borde vara intresserade av ett reportage

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Cotag
#1415603
pb81 skrev: mån 30 nov 2020, 13:46 Tycker det verkar konstigt ändå, för det är ju många som faktiskt fått sina motorer bytta av Volvo. Lite lotto det där.
Vill du hänvisa till någon tråd där det är solklart att Volvo betalt motorbyte pga oljekonsumtion?
Följt en hel del trådar och kan inte påminna mig om någon.

Brukar istället vara ett genomgående tema att man vill att garantiställare, försäkringsbolag och enskilda bilägare ska ta smällen på usla konstruktioner.
av monza
#1415619
Cox skrev:Är väl ett signum för vea spisen, ni som är drabbade ta kontakt med någon stor biltidning, dom borde vara intresserade av ett reportage
Vore ju önskvärt, men...

Vettefasen... Vilken biltidning vill göra det och inte bli inbjuden på sprit o matkalas med hotelövernattning, buskörning av Volvos nya i Spanien och Arvidsjaur och kunna rapportera hur "FANTASTISKT" riktningsstabil Volvon är med sin 23" fälgar med 15 profil" som ingen människa kan köra med på en normal landsväg i Sverige?

Jag är helt säker på att problemen är kända men ingen journalist vill lämna matfaten i silver.
av HansGöran
#1415645
Alla Volvodieslar som säljs idag har VEA motorer. Förutsätter nu att dessa kända kvalitetsbrister är åtgärdade. Därför är det märkligt att Volvo inte tar något ansvar mot kunden, utan sätter upp kalla handen.
av HansGöran
#1415664
Ett förslag är att riva motorn och byta kolvarna. Funderar nu på om det är att föredra istället för att byta till en begagnad motor av modell-18 -19.
Någon som kan ge råd ?
av Cox
#1415666
Tar hellre en nyare oskruvad motor. Resultatet av kolvbyte kan gå hursomhelst beroende på kunskap och nogranhet på den som utför jobbet.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]

Oljud under bilen

Tycker det låter både fram o bak, ska […]

silen blir sådär på ett par tusen[…]