Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av shez
#1412953
Hej! Har ett problem med mitt nyckel lås eller vad man kaööar det man trycker in nyckeln så.matar en elmotor in och ut är en s80 2008 samma på v70. Problemet började med att jag imte fick ut nyckeln man brukar trycka till på nyckeln så matar elmotorn ut nyckeln mem den ville inte ens höras så drog ut nyckeln inte med allt för mycket kraft men lite. Nu vill inte nyckeln fastna när ja trycker i den utan hänger löst i nyckelhållaren dosan alltså sen vill den inte mata ut nyckeln fast den är ju löst men då förblir tändning på och när ja duttar till nyckeln så vill den inte mata ut eller slå av tändning och aktivera tändningslåset vad kan felet vara
av Yaniz
#1413007
shez skrev:Hej! Har ett problem med mitt nyckel lås eller vad man kaööar det man trycker in nyckeln så.matar en elmotor in och ut är en s80 2008 samma på v70. Problemet började med att jag imte fick ut nyckeln man brukar trycka till på nyckeln så matar elmotorn ut nyckeln mem den ville inte ens höras så drog ut nyckeln inte med allt för mycket kraft men lite. Nu vill inte nyckeln fastna när ja trycker i den utan hänger löst i nyckelhållaren dosan alltså sen vill den inte mata ut nyckeln fast den är ju löst men då förblir tändning på och när ja duttar till nyckeln så vill den inte mata ut eller slå av tändning och aktivera tändningslåset vad kan felet vara
Har du hört talas om skiljetecken?
av Tompan60
#1413088
Yaniz.
Detta är ett forum för bilar och att ev. få hjälp av kunniga. Utbyta kunskap och erfarenheter.

På vad sätt tycker du att det tillför ett bilforum att klaga på hur folk skriver.

Jag tror att hen behöver hjälp med sitt tändningslås och inte blir hen hjälpt med att bli tillrättavisad för sin grammatik.

Vore bra om vi kan hålla en saklig och bra stämning på detta forum. Tack.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1413116
Nu är det så att det är ett skriftligt forum. Det underlättar väsentligt för den som har viljan och kunskapen att ge vederhäftiga svar om frågan är begriplig utan att man själv behöver redigera den för att förstå innebörden. Så visst blir han hjälpt på traven med att få svar på sina frågor av tips om hur man skriver så det blir lättare att läsa.
av shez
#1413129
Okej men förstår du inte vad jag skriver utan vissa skiljetecken. Ja svara inte då det är otrevligt och ofärskämt att vräka ur sig någon påhoppning som sådär :mad:
Användarvisningsbild
av apersson850
#1413195
Jodå, det har åtminstone jag hört talas om. Men det brukar yttra sig som felstavade ord. Oavsett så kan man inte veta det utan att ställa frågan.
Precis som frågeställaren skriver så låter man oftast bli att svara, när frågan ser ut som den gör här. Vilket inte är till någon fördel för frågeställaren, förstås. Eller, vilket torde vara ännu värre, ger man fel svar, då man missförstått vad frågan egentligen handlar om.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]