Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1410911
V70 från 2009. När man trycker på låsknappen på nyckeln låser sig alla dörrar förutom passagerardörren. Man ser på låsknappen på dörren att den bara rör sig neråt litegrann. Bilen tror att dörren är låst då larmet går om man öppnar dörrhandtaget.

Vad göra?! :-o
#1411034
Det har inte varit så enkelt att hjälpfjädern trillat av? Efter en felaktig reparation av min dörr fick jag samma problem, fast på förarsidan. Då satt inte fjädern i ordentligt, visade det sig. Motorn brann upp innan detta upptäcktes.
#1416136
Har liknande problem. Behöver trycka flera gånger på fjärrkontrollen för att låsa och låsa upp. Knappen går upp/ner några millimeter för varje tryck. Verkstan säger att låskistan måste bytas, det går inte att smörja säger de. Kan bekräfta kostnaden ca 1500+arbete per dörr. Känns som att jag står ut med att tryka några gånger extra för att slippa betala 6000 kr!
Skulle önska att det gick att göra själv, och verkar konstigt att det inte finns något man kan smörja eller spänna, eftersom själva låsmotorn fortfarande fungerar. Så jag efterfrågar också tips eller instruktioner.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen