Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1408351
Som rubriken säger, och bilen har varit inne på verkstad flera gånger för detta.

Generator och batteri bytta, dåliga enligt diagnos.

Senaste åtgärden (vid besök nummer tre) är byte av SWM och givetvis åter radering av alla felkoder på "fyra A4-sidor".

Precis som jag anade avhjälptes inte problemet utan kom tillbaka igår kväll.

Felmeddelandena i displayen börjar alltid med DSTC och ABS, sedan kommer i princip allt som tänkas kan, med "service erfordras" på motor, kylsystem, backsensorer, höjdjustering strålkastare, larmsystem etc.

Varvräknaren och hastighetsmätaren går också ned på noll under färd och klockan försvinner.

Givetvis är det inte fel på allt som visas och bilen går att köra, men vet någon vad som kan tänkas trigga igång denna cirkus?

Styrenheten för ABS?
#1408969
Begustaf skrev: tor 22 okt 2020, 08:10
V60ccsummum skrev:Kolla efter kabelskador, typ runt elcentral i motorrum å liknande.
Tack för tipset, verkstaden har gjort detta utan att hitta något, tyvärr.
Nu säger du ju att de undersökt det redan men låter som sagt liknande det jag och andra upplevt vid kabelskador. viewtopic.php?f=56&t=150918
#1410009
Spökmeddelanden generellt. Hittade inga kabelskador för övrigt, efter ösregnet.

Men det har löst sig, kan man säga; bilen är såld, givetvis med noggrann upplysning till köparen om läget och relevant prisnivå.

Tack alla för hjälpen. Jag hör säkert av mig om/när något annat inträffar med nuvarande eller kommande bil.

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]