Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Panchis
#1407999
Finns det någon rimlig förklaring till att lagrade platser (destinationer) i den inbyggda GPS'en försvinner. Jag har haft ca 50 stycken, som fungerat utan problem, under ett år eller så. Plötsligt är alla borta. Handhavandefel? Hur i så fall?
Bilen har nyligen varit på service hos Volvo. Kan det ha hänt något där?
Bilen är en XC70 årsmodell 2015.
En följdfråga. Kan man göra en backup på lagrade data i GPS'sen och mata in allt igen när sånt här händer? Hur i så fall?
av Panchis
#1408410
Det kom ett felmeddelande för ett tag sen, något om att infotainmentsystemet inte fungerade, eller tappat kontakten eller nåt. Efter omstart tycktes det vara ok igen. Och sedan bortglömt. Kanske var det då det hände?
av Daviddd
#1408967
Panchis skrev: ons 21 okt 2020, 16:04 Det kom ett felmeddelande för ett tag sen, något om att infotainmentsystemet inte fungerade, eller tappat kontakten eller nåt. Efter omstart tycktes det vara ok igen. Och sedan bortglömt. Kanske var det då det hände?
Jag var otydlig tidigare: Jag hade också en del felrapporter om bl.a. fel på ”kurvljusen”, infotainment, de två tillfällena av nollade favoriter i navigationen och något mer. Det hela eskalerade till händelserna i tråden här viewtopic.php?f=56&t=150918

Efter att jag fick det åtgärdat har jag, peppar peppar, inte haft några av de problemen.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]