Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bosabengt
#1408524
Aha det är du som gjort videon. :-)

Jag kommer försöka lokalisera en remote på 12 v isf.

Vet du om det finns en ledig plats i säkringsboxen? Och om det är lätt att koppla in sig där?
av chrippa1
#1408652
Tror inte det finns 12 Volt remote. Inte vad jag kan se i scheman. Det är normalt ett spann om 9-16 Volt för bilelektronik. Så att använda remoten torde inte vara ett problem. Sätt dit en step up converter emellan så du får ut 12 volt av remoten om det är 12 Volt du måste ha. Kostar några tior bara. Det brukar alltid finnas oanvända säkringsfästen i en bil. Men jag rekommenderar starkt att du drar en fet kabel till slutsteget direkt från batteriet med en säkring för ändamålet emellan så klart. Sätt säkringen 15-20cm från batteriet för att minska galvaniska strömmar.
av bosabengt
#1408763
Nej det finns nog inte en specifik remote ledig för just slutsteg, men har hittat att man kan ta 12v från antennförstärkaren.

OM det finns en 40A ledig plats använder jag den. Då steget drar 30 A max.

En 50 mm2 blir det från batteriet ifall lådan ska i sen. :-D

Aha om det är 11 v ja då kanske jag kan ta remote därifrån du visar i videon. :-)
av Dieselvolvo
#1476265
mange45 skrev: mån 19 okt 2020, 16:44 finns kontaktstycke vid tröskeln vid passagerarstolen under mattan som är till högtalarna
finns så kallat sot kablage att köpa men finns olika modeller
jag var i sammasits som du har minsta ljudet i min v70 och jag köpte musway slutsteg med inbygd dsp samt deras sot kablage
var plug and play blev satans skillnad på ljudet lirar riktigt bra med orginal högtalarna nu
Är också inne på en Musway, hur märker man av den största skillnaden tycker du?

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]