Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Valvobil
#1411007
Kan jag uppdatera med motorn av på något sätt? När jag sätter bilen i nyckelläcke 1 (tror jag) så laddas ingen mjukvara, men det börjar i läge 2. Men i läge 2 så stänger bilen av sig efter två minuter. Förståeligt, verkar vara mycket som är igång och drar batteri på läge 2. Kan jag få bilen att inte stänga av sig på något sätt, och kanske stötta med en batteriladdare?

Nu är den nere på 2h 10 min, efter 10-15 timmars körning.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1411033
Det gör den inte om tändningen står på, vad jag minns.
Annars gör den det inom några minuter, om batteriet är dåligt, eller efter en längre tid, om batteriet är bra.

Själv har jag aldrig behövt göra något annat än köra ett tag, så har det varit klart sen.
av dannesk
#1411128
apersson850 skrev:Själv har jag aldrig behövt göra något annat än köra ett tag, så har det varit klart sen.
Samma här, i med USB-minnet och bara kört med bilen.
av Valvobil
#1411415
Blir trött på detta. Har försökt hålla bilen igång med batteriladdare. Har väl funkat, man får springa och pilla igång bilen ibland. Men kartladdningen har inte avancerat. Eller jo, precis som när man kör så ibland hoppar det ner 10 min återstående tid, men sen kan det gå timmar utan att nåt händer. Nästan som att man måste göra något speciellt eller i nån viss ordning för att det ska funka.

Jag får nog skaffa ett annat minne och prova med. I den här takten är jag tidigast klar med nedladdningen omkring jul.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1411426
Nu har jag inte läst hela tråden, men ibland får man formatera om USB-minnet.
av dannesk
#1411431
Valvobil skrev:Blir trött på detta. Har försökt hålla bilen igång med batteriladdare. Har väl funkat, man får springa och pilla igång bilen ibland. Men kartladdningen har inte avancerat. Eller jo, precis som när man kör så ibland hoppar det ner 10 min återstående tid, men sen kan det gå timmar utan att nåt händer. Nästan som att man måste göra något speciellt eller i nån viss ordning för att det ska funka.

Jag får nog skaffa ett annat minne och prova med. I den här takten är jag tidigast klar med nedladdningen omkring jul.
IOM att du har de problemen du har skulle jag prova att formatera om minnet eller testa ett nytt. Jag har uppdaterat min bil 3ggr och och även lånat ut mitt USB-minne till bekanta som uppdaterat och det har gått rätt fort att uppdatera.
av Valvobil
#1412566
Följetongen fortsätter. Jag köpte ett snabbare minne och satte i det. Kom dock inte upp nåt meddelande om att nedladdning pågår under 20 min. Körde ”säker utmatning”, läste nånstans att det var viktigt.

Så det verkar inte funka att byta minne :/
av Valvobil
#1416139
Så blev det till slut klart. Inläsningen tog nog 1.5 h per "10 min" återstående tid enligt datorn. Effektivast var att ställa bilen med batteriladdare inkopplad, i nyckelläge 2. Då går det tyvärr inte att stänga av ljusen. I läge 1 lyser inte ljusen men då läses inte heller kartan in, men om man går till läge 2, sen läge 1, så lyser inte ljusen, och kartan läses in. Men bilen stänger av sig ganska snabbt.

Ett tag stod det att inläsningen misslyckats. Men det försvann efter en timme eller så.,och kartan verkade läsas in ändå.

Skönt att få tillbaka sin bil. Om man räknar på 1-1.5 h per 10 min återstående tid så tog det 19-28 h.

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]