Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kebabpizza
#1406080
Ja, det stämmer, 31335286 är ett högre lock, men bli inte förvånad om din Å.F. inte hittar något när dom söker på ditt reg.nr. och då säger att det förmodligen inte passar.
Gissningsvis är det framtaget för blåljus-maffian då de har ett kraftigare batteri i sina bilar.
Det är dock rätt högt kilopris på den plastbiten för den går på närmare 1000-lappen har jag för mig.
av BerraXC
#1406154
Har för mig att locket är till XC60, min pst sa att det inte fanns till XC70 men sa åfan när
jag visade honom! :party:
av William85
#1406158
Har man originallock 31353766 (står gjutet i plasten) passar högre locket 31335286.

Det stämmer att det inte finns med i V70/XC70 reservdelslistor, det är egentligen för V60/XC60 eller nåt sånt, så det är därför de knorrar.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1406159
Hade en bitter jäkel i kassan ett tag på Skobes i Nyköping, men sist jag beställde (annan person) så var det inga problem att komma med artikelnummer bara. så det är lite olika vem man springer på också.
av William85
#1406208
Jag fick det förklarat att butiken står med svartepetter om du inte köper ut delen eller lämnar tillbaka den, så de vill vara säker att det passar så de slipper den hyllvärmaren.

Men det är bara att förklara att det är en vedertagen uppdatering från volvoforumet för att få i ett högre batteri, typ tar över ansvaret att det passar liksom.

Det var precis samma procedur när jag ville köpa Volvos original LED moduler för nummerskyltbelysningen, som är gjorda för XC60 för exportmarknader egentligen.
av Dieselvolvo
#1406677
Gabriel skrev: ons 07 okt 2020, 10:00 Jag hittade mitt Varta Silver G14 för ca 135 Euro i Tyskland (ink frakt till Sverige) när jag letade runt i våras.
Det har formatet motsvarande det största agm-batterier som går att få plats med i original låda (med nytt lock).
Ebay?
av Guslin
#1424441
Gabriel skrev: tis 13 okt 2020, 10:08 Jag handlade här: https://www.empa-innotec.de/Varta-G14-A ... 5-Ah-850-A
Verkar dock vara något prishöjt och dessutom inte tillgängligt just nu.
Gick det bra att köpa från tyskland? Är ju väsentlig prisskillnad men är ju lite rädd för att få ett fraktskadat batteri och hålla på och krångla för 1000 spänn men det kanske är obefogad oro? :)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]