Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OssianF
#1405731
Säkert ett bra batteri, men se till att de fysiska måtten inte överstiger vad din batteribalja klarar av att svälja. Köpte själv ett nytt med större kapacitet än original. Köpte Biltemas AGM-variant. Var tvungen att köpa nytt lock för att få plats på höjden. Är mycket nöjd.
av frippe64
#1405742
LynxCommander skrev: tis 06 okt 2020, 13:34 Tack för alla tips och kloka råd. Jag funderar på om Banner är ett bra batteri, är det nån som testat?

https://www.voltpower.se/bilbatterier/b ... 92-ah.html

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Jag hade ett Banner en gång som höll två år, rena skiten.
Bytte ut det mot ett från Biltema som nu är nio år och fortfarande fungerar bra.
av Erik Å
#1405745
Kolla priset på Volvos originalbatteri, det har i princip varit i nivå med de batterier man köper i varuhusen båda gångerna jag har bytt. Original är ju ändå original :-)
Användarvisningsbild
av apersson850
#1405755
Jag köpte ett Volvo original för en månad sedan, till min D5. Det kostade 1553 kronor och 86 öre, varken mer eller mindre.
Det är förstås inget AGM.
Användarvisningsbild
av ER
#1405761
Gav under försommaren 2100kr för ett Varta Silver Dynamic AGM 95Ah via lite kampanj och tur, på samma vis fick jag tag på en Ctek MSX10 för under 1300kr när clas i sjön nyligen körde kampanj med 15% procent avdrag på det man handlade, hyfsat bra pris på den blev bättre om man säger så.
Användarvisningsbild
av LynxCommander
#1405765
Det kanske inte är så stor skillnad på olika märken ändå? Jag vill absolut ha det största agm-batteriet som man kan trycka ner.
Jag är medveten om att jag åker på att köpa ett större lock .
Till min förra bil så köpte jag ett varta silver, och det funkade perfekt så länge jag hade bilen.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

av Gabriel
#1405866
Jag hittade mitt Varta Silver G14 för ca 135 Euro i Tyskland (ink frakt till Sverige) när jag letade runt i våras.
Det har formatet motsvarande det största agm-batterier som går att få plats med i original låda (med nytt lock).
av Daviddd
#1405981
Vet att det finns någon jättetråd om det, men vad är det för lock ni köpt? Behöver ett nytt batteri till min xc70 my16.
Användarvisningsbild
av LynxCommander
#1405986
Om man ska använda ett större batteri än originalet så måste man ha ett annat lock till "batterilådan".
Batterilock xc70 artnr 31335286 tror jag att det ska vara

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

av Daviddd
#1406057
LynxCommander skrev:Om man ska använda ett större batteri än originalet så måste man ha ett annat lock till "batterilådan".
Batterilock xc70 artnr 31335286 tror jag att det ska vara

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Tack!
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]