Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1403793
Hej!
Jag har ett fruktansvärt problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med?!
Jag var lite stursk och lovade min svärfar att jag skulle koppla drag på hans v70 -11.
Jag kopplade allt som jag skulle och märkte att båda blinkers bak slutat fungera!(kan inte mkt om moderna bilar)
Letade säkringar utan framgång och drog ur säkringen till motordatorn eller vad det heter, och den flög iväg ner i motorrummet...
Tänkte att jag skulle köpa en ny om en stund, men råkade glömma och startade bilen, som dog vid start. Satte i en säkring sen och då står det startspärr.. manulen säger verkstad... vad säger ni??? Mvh Stefan
#1403987
Känns spontant att vissa saker ska man inte göra när man inte har koll... ;-) I vilket fall så borde det gå att lösa om du känner nån som har VIDA och kan koppla upp och läsa ut och släcka koder annars så är det nog verkstad som gäller.
#1404029
Blinkers bak, och fram också, för den delen, kommer direkt från CEM. De är över huvud taget inte inblandade i blinkers på släpfordon, som istället drivs av TRM. Såvida man inte försöker sig på att ansluta släpvagnsblinkers direkt till bilens bakre blinkers, vilket är något som man absolut ska låt bli i bilar med den här typen av elsystem.
#1404043
CEM har även en säkring under handskfacket som inte är med i instruktionsboken, jag minns inte vad den hade för position med fanns i Volvos elschema. Jag har inte möjlighet att kolla noggrannare än så just nu tyvärr.
#1404132
apersson850 skrev:Blinkers bak, och fram också, för den delen, kommer direkt från CEM. De är över huvud taget inte inblandade i blinkers på släpfordon, som istället drivs av TRM.
men blinkers på bilen och släp är väl synkade...? inte för att jag kollat...
Felmeddelande på antisladd

Rattrullen sitter bakom ratten så krockkudde[…]

Felkod p3426 några tips?

Hej! Fick du någon lösning på fel[…]

Weber 32dir på en b20

Tänk på att om du har en B20B så […]

Fjädring V60 CC -18

Det stämmer att fjärdingen hör mer […]