Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av j00mpa
#1396045
Tja! Min dieselvärmare är totalt slut nu, så ett byte är dags! Har skaffat mig en komplett som jag tänkte montera.

Är det svårt att byta den? Någon som har några tips eller någon guide kanske?

Är en V70 2,4d 175hk 2010 🙂
av Rådlös
#1396549
Jag har inga tips, men det kanske finns olika modeller och fabrikat? Och någon kanske är lite "special - special". Så om du berättar vilken modell du har kanske du har gjort halva jobbet själv?
Användarvisningsbild
av ER
#1396564
Vattenkopplingarna kan trilskas ordentligt och kan gå sönder, nya låg på runt 600kr inkl slangböjen då jag renoverade min förra året så jobbet att riva innerskärmen framstår som enkla biten.
Vid hopmonteringen vill dom gärna läcka och inte helt lätt att få ihop så långt dom skall då det inte finns nåt som håller emot på insidan av skärmen vid kopplingen.
Mjukvara måste mycket troligt laddas/aktiveras vid byte av värmare till annan modell än vad som sitter från början så oavsett vilken väg man tar kostar det pengar.
Själv helrenoverade jag min
av Cox
#1396578
Enklast är att lossa slangarna vid värmaren, dom sitter i en platta med en torx. Så gjorde jag iaf tog inte mer än 10 min att ta bort den gamla och en tia till att montera en ny. Hittar du en likadan med samma serienummer behövs ingen mjukvara. Vill du renovera den gamla, har webasto hela brännar enheten för ca 4000 bara att öppna brännaren och byta. Finns även sprängskiss på deras sida om man letar lite.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av ER
#1396580
Personligen skulle jag aldrig stoppa i en begagnad värmare utan att först byta insatsen för dryga 3700kr hos Volvo.
Surt när den sen pajar och man slarvat med just denna lilla men viktiga detaljen. Byter man den inte då är det som givet att insatsen säger upp sig i förtid.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]