apersson850 skrev: ↑mån 20 jul 2020, 09:21
Men det är ju inte så, eller ska inte vara så, att remmen hängt med i 28000 mil. Den ska bytas då och då. Jag har kört snart 32000 mil med min D5 från 2012, och än så länge har inget exploderat. Peppar, peppar, ta i trä...
Summan av kardemumman är väl att se till att hålla ett öga på det hela och byta allt kopplat till remsystemet med trygga intervaller, jag ser till att byta det jag inte vet är bytt gällande remsystemet nu så vet jag att det är gjort i alla fall och när det ska göras nästa gång. Härligt med en positiv kommentar om dessa motorer, annars läser man ju enbart om de som råkar ut för det hela!
Enligt Volvo ska ju detta problem vara löst från och med 13 om jag inte missminner mig, är det någon som möjligtvis har koll på vilka förändringar som gjordes på kåpan från och med då samt om denna passar på våra gamla dieselfemmor?
- Jag kör inte en Volvo, jag kör en S80.