Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1390133
"Kameran ger dig ett synfält på 180° och stängs av vid hastigheter över 15 km/h."

Säg att man står vid ett övergångsställe, eller krypkör i en bilkö. - Byter den då läge på skärmen själv och visar videoläget, och gör den det snabbt eller provocerande försent?
* Är ni nöjda med finessen?
* Syns kameran väldigt väl om man står ute och tittar på bilen eller smälter den in bra? "Diskret monterad i grillen"
På bild så ser det inte diskret ut.
fsdfsdfsdf.png
fsdfsdfsdf.png (64.28 KiB) Visad 713 gånger

Men jag såg den krångliga monteringsanvisningen och tycker ju 9600kr är lågt i förhållande till versktadsarbetet och att slippa vara orolig när man kör in i trångt garage osv.
#1390151
Nej, jag har inte kamera fram. Men jag har sett sån kamera monterad. Den syns inte speciellt mycket, för i verkligheten är ju allt där svart. Radarplattan syns mycket mer.

Främre kamerans funktion är att se åt sidorna när du stuckit fram näbben, exempelvis i en port från en innergård. Man ser förvisso åt sidorna, men jag har bara sett detta en gång i en stillastående bil hos en handlare, så hur bra det är i verkligheten vet jag inte. Jag kör nästan aldrig någonstans där jag inte ser i sidled, så därför har jag bara kamera där bak.
#1390230
Jag har tänkt montera kameran, men det har inte blivit av.
Har varit på en hel drös med ställen där den skulle ha underlättat, men det har fungerat bra ändå.
Det är ju inte så kul att få linsen skadad av stenskott och behöva demontera allt för att byta den...
#1390311
Jag har en sådan. Skulle inte påstå att den är diskret alls.

Tar lite tid att aktivera så inget om den behövs snabbt. Görs manuellt, känner inte till någon automatisk funktion, kanske får bläddra lite i manualen?

Inte det den är avsedd för, men det enda jag använder den till och där är den väldigt praktisk, är när jag ska parkera och vill se exakt var linjerna är, framförallt främre.

Björn

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]