Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1383239
fjohan82 skrev:Ta gärna en bild och lägg upp här, lättare att komma med input i ärendet då. :-)
Här är en bild
IMG_20200430_151538.jpg
IMG_20200430_151538.jpg (49.45 KiB) Visad 588 gånger
AndreasThn skrev: tor 04 jun 2020, 08:56 Hört med colorglo?
Nix. De har ingen butik i närheten och jag orkar inte åka så långt för att åtgärda det om det går att fixa själv :)
av Lövet
#1383281
Jösses det där var bedrövligt. Ser ju ut som en 20 år gammal ratt.
#1383283
Lövet skrev:Jösses det där var bedrövligt. Ser ju ut som en 20 år gammal ratt.
Ja, så jag är inte så pigg att ge våra Volvo ett par tusen för att fixa ett uppenbart produktionsfel. Därav frågeställningen.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1383285
Ser betydligt värre ut än läderratten i min 960 efter 30 år och 30000 mil...
#1383289
frasse4 skrev:Ser betydligt värre ut än läderratten i min 960 efter 30 år och 30000 mil...
Japp, men Volvo knappar bara i sin dator, konstaterar att Volvo inte återkallat något och drar slutsatsen att det är självförvållat eller normalt slitage
av Lövet
#1383290
snusketören skrev:
Lövet skrev:Jösses det där var bedrövligt. Ser ju ut som en 20 år gammal ratt.
Ja, så jag är inte så pigg att ge våra Volvo ett par tusen för att fixa ett uppenbart produktionsfel. Därav frågeställningen.
Det där ser ut som slitage från sol eller motsvarande, inte friktion från händer. Jag har helt ärligt aldrig haft en ratt som sett ut sådär och då har jag haft 5st Volvo, flertalet mellan 10 - 15 tusen mil. Ingen ratt så ut så där.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1383298
Jag skulle nog gissa på friktionsslitage faktiskt, skulle mycket väl kunna vara någon dom idkat enhandsstyrning med skitig handflata genom väldigt många svängar. Ratten ser vääääldigt blank ut i övrigt...
#1383329
MartinS skrev:Jag skulle nog gissa på friktionsslitage faktiskt, skulle mycket väl kunna vara någon dom idkat enhandsstyrning med skitig handflata genom väldigt många svängar. Ratten ser vääääldigt blank ut i övrigt...
Kanske att förra ägaren körde med sandpappershandskar då, men med tanke på att en annan i tråden har samma onormala slitage så pekar det ju mot en kass ratt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1383391
Holy shit vilka dyra kit det finns. Köpte en stor billig flaska för länge sedan som räckt till 2 rattar, en bilstol och en stor reclinerfotölj och det är 2/3 delar kvar i färgflaskan. Färgen per ratt kan max kostat 4-5 kr och rattarna har blitt som nya. Glansnivån spelar väl ingen större roll. När man använder ratten så polerar ju ändå händerna upp den så glansen ändras.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]