Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1383523
Mhmmm.
Då är det nog som du siger kvalitén på det material man använt. Skin kan verka helt ok nytt men efter ett tag visar det sig att något är fel. Garvningn som gått galet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av MartinS
#1383540
Sådär, nu vet vi lite om bilens historik, bra! Då är det ju lätt att utesluta onormalt slitage om du vet med dig att du inte misshandlat ratten.
av Lövet
#1383566
jeg46 skrev:Rysk video hur man byter ratten
Han pratar engelska också så lite lättare att förstå den här ;-)
#1384118
fjohan82 skrev: fre 05 jun 2020, 09:39 Jag killgissar att förra ägaren har använt för starkt rengöringsmedel.
Har hört talas om det innan, då har ratten sett ut på ett liknande sätt.
Okej. Har du någon kommentar på frågan jag ställde i trådstarten?
jeg46 skrev: fre 05 jun 2020, 22:01 Rysk video hur man byter ratten
Jag vill inte byta ratt.
MartinS skrev: fre 05 jun 2020, 20:17 Sådär, nu vet vi lite om bilens historik, bra! Då är det ju lätt att utesluta onormalt slitage om du vet med dig att du inte misshandlat ratten.
Varför är det bra? Volvo byter den inte på garantin oavsett. Så vitt vi pratar om problemet kan vi för enkelhets skull säga att jag kört med vinkelslipen på ratten så slipper ni fundera över hur eller varför det uppstått. Jag har dragit en vinkelslip på den. Då kan vi kanske släppa frågan om hur problemet uppstått och titta vidare på den ursprungliga frågan?

VolvoB20 skrev: fre 05 jun 2020, 08:23 Holy shit vilka dyra kit det finns. Köpte en stor billig flaska för länge sedan som räckt till 2 rattar, en bilstol och en stor reclinerfotölj och det är 2/3 delar kvar i färgflaskan. Färgen per ratt kan max kostat 4-5 kr och rattarna har blitt som nya. Glansnivån spelar väl ingen större roll. När man använder ratten så polerar ju ändå händerna upp den så glansen ändras.
Uppfriskande med ett svar som rör frågeställningen! Tack! Var köpte du den, och hur gjorde du själva jobbet? Med en svamp?
av Lövet
#1384120
snusketören skrev:Jag vill inte byta ratt.
#1384122
Lövet skrev:
snusketören skrev:Jag vill inte byta ratt.
Jo jag vet hur det går till. Frågan var mest vilken ytfinish som motsvarar den som är på ratten från fabrik. Andra förslag på produkter, märken eller liknande mottages dock gärna om nån har erfarenhet av något annat än det jag länkade.

Jag tackar för ännu ett svar som handlar om ämnet för tråden däremot.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1384123
Hej. Färgen köpte jag i en hästsportaffär utanför Lund som tyvärr är nedlagd idag.

Jag slipade lädret med 2000 sandpapper så det var absolut slätt. Sedan lade jag på fälgen väldigt tunnt med en pytteliten svamp och polerade av lite när det torkat. Det ser ut som nytt. Det finns olika färg om du vill ha blank eller matt yta.

Denna verkar liknade.

https://www.genisys-reitshop.de/effax-l ... 9095_70270
Användarvisningsbild
av MartinS
#1384144
snusketören skrev:
MartinS skrev: fre 05 jun 2020, 20:17 Sådär, nu vet vi lite om bilens historik, bra! Då är det ju lätt att utesluta onormalt slitage om du vet med dig att du inte misshandlat ratten.
Varför är det bra?
Därför att utan den informationen så kan vi inte diskutera ditt ursprungsinlägg där Volvohandlaren enligt din utsago säger att det kan bli så efter fyra år. Utan att veta hur bilen/ratten använts så är det omöjligt att säga något om det uttalandet.
#1384146
MartinS skrev:
snusketören skrev:
MartinS skrev: fre 05 jun 2020, 20:17 Sådär, nu vet vi lite om bilens historik, bra! Då är det ju lätt att utesluta onormalt slitage om du vet med dig att du inte misshandlat ratten.
Varför är det bra?
Därför att utan den informationen så kan vi inte diskutera ditt ursprungsinlägg där Volvohandlaren enligt din utsago säger att det kan bli så efter fyra år. Utan att veta hur bilen/ratten använts så är det omöjligt att säga något om det uttalandet.
Jag bryr mig inte om det uttalandet. Det spelar ingen roll om det kan bli så eller inte. De kommer inte åtgärda det på garanti. Alltså får jag fixa det själv. Därför hade jag en fråga. Det är den frågan jag vill ha svar på. Känns det rimligt?

En moderator kanske kan bryta ut gissningsleken kring hur skadan uppstått och om det är ett produktionsfel eller ej till en egen tråd så att denna kan få handla om min faktiska fråga?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]