Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av peppepp
#1382155
Jag äger en V70 från 2012 där jag gissar på att kartorna behöver uppdateras då bilen säger att det ska ta 5 timmar att åka en 100km rutt. Jag vet inte om jag måste uppdatera mjukvaran i bilen på Volvo ÅF först sen tanka hem kartor själv och synka med bilen. Vad behöver jag göra för att få kartorna att fungera som dem ska?
av Peter12345
#1382172
Den vanliga Sensus (nav. panel utan jordglob) får inga kartupdateringar i framtiden, tyvärr.
Den sista kartversionen V30.18.03 publicerades 2 år sedan: 26/04/2018.
av Fjulle
#1382182
Jag har en XC70 2015 som saknar nav-systemet men hårdvaran finns ju. Finns det något sätt att öppna upp detta utan att behöva betala 7000:- till Volvo?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1382252
Fjulle skrev: Finns det något sätt att öppna upp detta utan att behöva betala 7000:- till Volvo?
Jag uppgraderade vår 2016, som hade internetkartor, men inte "riktig" navigator när vi köpte den, när lokala Volvohandlaren hade ett erbjudande om uppgradering för 3000 kronor, laddat och klart.
Uppdatering av kartor till den versionen har varit gratis nedladdning från start.

De sista uppdateringarna till den äldre modellen, som jag har i min 2012:a, har aldrig kommit på DVD. Å andra sidan är installationen av den uppdatering som behövs för att kunna installera nedladdade kartor mycket billigare än en omgång med DVD någonsin var.
Det exakta priset varierar mellan olika handlare. Jag gav ungefär 600 kronor.
av Danab89
#1382254
Du kan åka till din lokala volvo verkstad så kan dem ladda ner en mjukvara som gör att du kan uppdatera kartorna själv med ett usb minne. Ligger runt 1500kr
av Danab89
#1382318
Beror ju på vart du lämnar in bilen, alla har olika timdebitering. 1000kr för nerladdning och sen är det två mjukvaror som ska laddas ner. Därefter kan du uppgradera kartorna med eget usb minne

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]