Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mamel
#1382185
Daviddd skrev:Det här har behandlats i någon annan tråd och det jag tog med mig ur den är att ha på röstnavigeringen och första tillfället den säger något vrida ner volymen i botten. Tycker det är enklaste sättet att hantera det.
Hm, men då kan man väl inte lyssna på radio samtidigt? Eller?
#1382243
Mamel skrev: ons 27 maj 2020, 20:15
Daviddd skrev:Det här har behandlats i någon annan tråd och det jag tog med mig ur den är att ha på röstnavigeringen och första tillfället den säger något vrida ner volymen i botten. Tycker det är enklaste sättet att hantera det.
Hm, men då kan man väl inte lyssna på radio samtidigt? Eller?
Jodå det är separata volymer.
av Daviddd
#1382319
Mamel skrev: ons 27 maj 2020, 20:15
Daviddd skrev:Det här har behandlats i någon annan tråd och det jag tog med mig ur den är att ha på röstnavigeringen och första tillfället den säger något vrida ner volymen i botten. Tycker det är enklaste sättet att hantera det.
Hm, men då kan man väl inte lyssna på radio samtidigt? Eller?
För att förtydliga, den källan som just då är aktiv - i detta fallet navigationen - är den som påverkas. Så passa på under en längre instruktion :-) , annars går du över till att sänka t.ex. radion efter att rösten tystnat. Men det är å andra sidan bara att höja igen. Funkar enklast för mig.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]