Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
#1381664
Jag har problem med internet med sim-kort. Den tappar mottagning och en text kommer upp om att man ska kolla internetinställningarna. Jag har testat Telia och Telenor, samma fel.
Det som är konstigt är att det är mottagning i ca 9min och 15sek sen bryter det, kan vara full mottagning och plötsligt blir det 2G och ett rött kryss, sedan tar det ca 2min och 40sek , sedan är det igång igen, så håller det på runt,runt oavsett man kör eller står still. Volvo hittar inga felkoder eller annat fel.
Senast redigerad av 1 LeifA, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av LeifA
#1382591
Har bytt sim-kortläsare och antenn men ingen skillnad. Någon som vet om man köpa cd-spelaren/mediaenhet på skroten och skruva i eller måste den kodas in, finns många olika med det finns.
av Henkan
#1382640
Har du testat om det funkar om du använder mobilen internetdelning via blåtand eller wifi?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av LeifA
#1382678
Det fungerade som det skulle,blåtand i alla fall, men jag hade bilen inne på Volvo och de la in en ny programvara och nu är den helt död, en gul cirkel som snurrar hela tiden men den visar full mottagning på 3G. Nu kan jag bara använda den genom att trycka in mediaknappen, inget på internet går.
Användarvisningsbild
av LeifA
#1387608
Volvo gjorde en uppdatering som blev sämre och senare tog de kontakt med Volvo i Göteborg och de sa prova lägga in hela mjukvaran igen och inte bara uppdateringen, och nu går det som den ska.
av MickeO
#1387638
Hmm, verkar ha samma problem.
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]