Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bondkaka
#1381574
Hej. Kanske finns svar i andra trådar....har fått ett surrande/brummande ljud i kupén när jag använder AC. Låter som att det är hastighetsavgörande också. Kan kompressorn ge såna ljud in i kupén? Eller finns felet i kupéfläkten? V70 2009...
av Bondkaka
#1381618
Ok, tack. Ska kolla filtren, om det är kompressorn...(regnade så jäkla mycket idag, orkade inte stå i regnet med huven öppen) ska man höra/lyssna efter oljud från den i motorrummet vid användning? Eller för den oväsen konstant?
av Fjulle
#1382010
Har samma oljud som kommer från fläkten ( XC70 2015). Tydligen ganska vanligt. Det finns beskrivning på youtube hur man byter fläkten själv. Tror det är VolvoSweden som lagt ut det.
av Erik Å
#1382194
Kom vi inte fram till att fläkten sitter framför kupefiltret på senare årgångar i någon annan tråd?
Isåfall kan det komma in gamla löv och annat skräp i fläkten och ställa till med konstiga ljudeffekter..
av Bondkaka
#1385180
Hej. Sorry för sent svar men.....har nu bytt kupefiltret. Det gamla såg ut som ett halvfärdigt fågelbo. I med det nya och - tyst från fläkten nu. 👍
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]