Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1383323
kvillebäck skrev:Aha! Centrumdelen skadad. På turbo utan VNT kan man byta centrumdelen. Finns till och med att köpa lös. Om man kan tänka sig att köpa en Core (centrumdelen med axel och impeller) så finns det Kina-cloner som inte är så dyra.
Dock finns det en anledning till att dessa turbo renoveras av Garret. Det finns ingen maskin för injustering av VNT.

Kan man tänka sig att köra utan att göra detta så är nedanstående en väg att gå. Eller en beg. turbo. om man vet vad man gör när man handlar.

https://www.aliexpress.com/item/2012132 ... hweb201603_

Dock vill jag inte rekommendera Kina-turbo av anledning jag inte vill ta här.
Jag förstår.
Såg att det finns på laga.se och bildelsbasen, och att verkstaden jag anlitar använder dom, så ska be dom köpa nån begagnad om de måste byta den delen (vilket de troligtvis måste).

Ska bli intressant att äntligen få reda på vad problemet varit med segheten. Ska rapportera här när jag vet så andra kanske kan ha hjälp!
#1383660
Låter som problemet med mina pärons xc60 D5 -10, helt orkeslös, inget laddtryck och varnade inget alls. Visade sig vara avgas temperaturgivaren som felaktigt rapporterade skyhög temperatur. Bytte den och bilen helt normal igen. :)
#1383895
KraftCore skrev:Låter som problemet med mina pärons xc60 D5 -10, helt orkeslös, inget laddtryck och varnade inget alls. Visade sig vara avgas temperaturgivaren som felaktigt rapporterade skyhög temperatur. Bytte den och bilen helt normal igen. :)
Fan. En till grejj jag kunde testat. :)

Aja, gjort är gjort, nu är den på verkstan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]