Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1374532
Är det någon som jag som har dålig mottagning på wifi? Jag delar från min mobiltelefon till bilen via wifi och lyssnar på radio från utländska stationer och det bryts titt som tätt. Jag har full mottagning i telefonen.
Det gäller även kartorna i gps:en, jag har inte kartorna och sensus-navigationen men man kan alltid ladda ner via wifi.

Bilen är V70 2016 D4e Classic.
#1374554
Desmodue skrev:Är det någon som jag som har dålig mottagning på wifi? Jag delar från min mobiltelefon till bilen via wifi och lyssnar på radio från utländska stationer och det bryts titt som tätt. Jag har full mottagning i telefonen.
Det gäller även kartorna i gps:en, jag har inte kartorna och sensus-navigationen men man kan alltid ladda ner via wifi.

Bilen är V70 2016 D4e Classic.
apersson850 skrev:Att du har bra mottagning i telefonen innebär ju inte nödvändigtvis att du har bra datatrafik. Har du provat med bredbandskollen?
I displayen på telefonen så visar den full mottagning på 4G.
#1374584
Ja, men jag skrev att det faktum att du har en stark signal inte nödvändigtvis innebär att masten du är kopplad till har en bra överföringskapacitet för dig. Det var därför jag frågade om du kört bredbandskollen? Jag har kört internet en del i vår XC70 2016, som har sånt, men då har jag kört med SIM-kort i bilen. Det har gått bra för det mesta. Hackar lite på en del ställen.
#1374940
4G kan du ta emot på tex 2600 mhz men också på 700 Mhz som man brukar kalla lansdbyggds 4G pga bra räckvidd men blir lätt trångt med telefoner i cellen så man får kass bandbredd. På fredag och lördagskväll kan det gå supersegt ,men skitsnabbt en tisdagsmorgon 04.00 på morgonen för inte många sufar då.

Där jag bor är 3G 10 ggr så snabbt som 4G för det är inte så många som trängs i 3G så jag brukar låsa telefonen till 3G.
#1381661
Jag har också problem med internet med sim-kort. Den tappar mottagning och en text kommer upp om att man ska kolla internetinställningarna. Jag har testat Telia och Telenor, samma fel.
Det som är konstigt är att det är mottagning i ca 9min och 15sek sen bryter det, kan vara full mottagning och plötsligt blir det 2G och ett rött kryss, sedan tar det ca 2min och 40sek , sedan är det igång igen, så håller det på runt,runt oavsett man kör eller står still. Volvo hittar inga felkoder eller annat fel.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]