Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mla72
#1373273
Köpte dessa fälgar, 8*18 i höstas (som hade suttit på en V70, m originalbultarna enl säljaren) och utgick ifrån att det var en originalfälg till C70, väl medveten om att ET diffar m 5 mm (45 på C70 och 50 på V70/S80).

Såg att det verkar finnas kopior och blir lite bekymrad när jag inte hittar nån Volvo-märkning på insidan. Nån kvalificerad gissning om detta är kopior? Innebär det automatiskt att det är skräp? Skillnad på ET jämfört m original isf? Bultarna verkar vara längre på V70/S80 jämfört m C70, problem Isf?
av Mla72
#1373293
Ok, tack för svar. Hittade inget Volvo-märke och ingen märkning som visade ET. Tyvärr har jag nog gjort bort mig genom att betala 3.000 kr för beggade fälgar som inte var original.

Hur mkt ET Är ok att det diffar? Rätt bultar och ev mellanlägg i centrumhålet - rimligt att få hjälp m hos verkstan där jag tänkte köpa nya sulor?
av Mla72
#1373569
Ok, de är iaf använda, helt utslitna däck. Ska prova dem innan jag köper nya däck till dem, så att bilen går som den ska med däcken (stötighet, spårkänslighet etc). Måste säga att de ser rätt fräscha ut, inte speciellt mkt färgsläpp och skav. Enl däckgubben är det bara att prova m originalbultarna (bara det inte tar) och montera försiktigt/centrerat om navring skulle saknas.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]