Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1373434
Jacques skrev: Tack! Problemet är dock att dessa lister är tack vare Volvo tjusigt ihopkopplade med den rostfria listen utanför, så jag lär inte komma undan de 4000 spänn pluss som själva listerna kostar. Så arbetskostnaden är en kattskit i sammanhanget.
Vad menar du? Listerna som jag visade på demontagebilden är kromlisten med gummit som man lyfter upp och sätter dit nya, dom sitter inte ihop med resterande kromsarg runt fönstret. Finns på bildelsbasen för några hundra kr styck som fjohan 82 länkade till tidigare. Jobbet gör du själv på typ 10-20minuter totalt.
#1373570
dannesk skrev:
Jacques skrev: Tack! Problemet är dock att dessa lister är tack vare Volvo tjusigt ihopkopplade med den rostfria listen utanför, så jag lär inte komma undan de 4000 spänn pluss som själva listerna kostar. Så arbetskostnaden är en kattskit i sammanhanget.
Vad menar du? Listerna som jag visade på demontagebilden är kromlisten med gummit som man lyfter upp och sätter dit nya, dom sitter inte ihop med resterande kromsarg runt fönstret. Finns på bildelsbasen för några hundra kr styck som fjohan 82 länkade till tidigare. Jobbet gör du själv på typ 10-20minuter totalt.
Vill bara berätta att jag inte bara är gammal utan är extremt handikappad, så att jag skulle göra jobbet själv på 10-20 minuter funkar liksom inte. Jag kan knappt ens stå för mig själv i 10-20 sekunder.... Jag såg dock Ditt info om hur man plockar bort kromlisten! TACK!!! Jag letade på bildelsbasen men hittade inte dessa lister. Dock - tack för Dina svar! Hade jag varit bättre byxad som en gör-det-själv-man hade jag säkert haft nytta av dessa...!
#1373571
dannesk skrev: mån 06 apr 2020, 15:42 Det är busenkelt att byta dessa lister slälv, man bänder försiktigt underifrån med ett falsben med typ trasa eller annat skydd emot lacken.
Kolla art.nr på resp. list på Volvo för just din bilmodell och sök på typ Bildelsbasen. Listerna brukar finnas för några hundra kr st.
sidolist.jpg
Sitter de utan något klister också?
#1373796
Jacques skrev: tis 07 apr 2020, 20:11 Vill bara berätta att jag inte bara är gammal utan är extremt handikappad, så att jag skulle göra jobbet själv på 10-20 minuter funkar liksom inte. Jag kan knappt ens stå för mig själv i 10-20 sekunder.... Jag såg dock Ditt info om hur man plockar bort kromlisten! TACK!!! Jag letade på bildelsbasen men hittade inte dessa lister. Dock - tack för Dina svar! Hade jag varit bättre byxad som en gör-det-själv-man hade jag säkert haft nytta av dessa...!
Köp dem på bildelsbasen och så skippar du märkesverkstaden och åker till närmsta bilmek istället som byter åt dig.
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]