Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1372726
Hej,

Är det någon som har tips på en lämplig plats att montera en strömbrytare för aningen extra backljus (arbetsljus) eller extraljus. Jag är med på hur jag ska installera de, jag vill mest bara inte borra i instrumentpanelen, jag tänkte om någon hade ett bra tips på en billigare plastbit som man montera knappen i som kan gå att återställa i framtiden.

Tacksam för tips!

Xc70iii 2011 d5 awd
#1372751
Se inlägg 18 mars hur jag satte en knapp viewtopic.php?f=51&t=153715&start=20

Konsolen jag borrade i fixade jag på skroten för ca 30-40kr så har en liggandes tills bilen ska säljas, tar dessutom bara någon minut att byta ut den
#1372861
Extraljus finns det plats för i panelen för bilar innan sensus alt. via menyn på bilar med sensus för dom kopplas givetvis via avsedd utgång i CEM med mjukvara och ingen ful/klåparkoppling.
För "arbetsljus"/"extra backljus som även vid behov kan styras manuellt" kan man sätta en knapp i mugghållaren, finns plan ytor i bakkant av den (varav ena har cigguttaget) som är som avsedd för dessa knappar modell diskretare och syns ju ej heller när man stänger jalusin.
#1372883
ER skrev:Extraljus finns det plats för i panelen för bilar innan sensus alt. via menyn på bilar med sensus för dom kopplas givetvis via avsedd utgång i CEM med mjukvara och ingen ful/klåparkoppling.
För "arbetsljus"/"extra backljus som även vid behov kan styras manuellt" kan man sätta en knapp i mugghållaren, finns plan ytor i bakkant av den (varav ena har cigguttaget) som är som avsedd för dessa knappar modell diskretare och syns ju ej heller när man stänger jalusin.
Ja just för extraljus kan man göra så https://accessories.volvocars.com/Insta ... 8-)%202011 Vet i tusan om jag brytt mig om en 2011:a att göra det så, men det står ju en fritt :-) Skulle nog hellre satt knappen i takbelysningen för arbetsbelysningen men det enbart för att det är så lätt att byta ut denna, mugghållaren måste man väl lossa på nedre mittkonsollen, men spännande placering annars helt klart.

Grannen har en Vägverketbil V60cc hemma ibland, den har varninsljusens knapp borrad i ramen som sitter vid infoskärmen, det var hur som en riktigt tråkig placering ;-)

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]